گل درمانی

گل درمانی

گل درمانی؛

یکی از بهترین راههای ساده و سالم برای ایجاد آرامش و برطرف کردن استرس، کمک گرفتن از طبیعت است.

طبیعت، باعث ایجاد آرامش، شادی و نشاط میشود و بر رفتارها و احساسات انسان تاثیر مثبت ميگذارد. پس بهتر است برنامه روزانه خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید چند ساعتی را بیرون از خانه به تماشای طبیعت بپردازید.

یک پیاده‌ روی کوتاه در پارک نزدیک خانه به شما کمک میکند تا آخر روز احساس خوبی داشته باشید. همچنين برای مواقعی که در خانه هستید هم فکری بکنید. مثلاً یک گلدان نو بخرید یا چند شاخه گل روی گلدان میز ناهارخوری بگذارید. روانشناسان معتقدند وجود گل و گیاه در خانه، باعث شادابی و حس مشارکت بیشتر بین افراد خانواده میشود.

چینی‌ها از قدیم به قدرت گل در درمان دردها اعتقاد داشتند. در سالهای اخیر، صحت این موضوع از نظر علمی ثابت و مشخص شده که راز شفابخش بودن گلها و تاثیر آنها بر احساسات و حالات انسان، رنگ آنهاست.

هر رنگ، یک طول موج خاص تولید میکند و عقیده بر این است که بعد از رسیدن این طول موج به سلولهای بینایی، طی مراحلی بدن به آن پاسخ میدهد. بسته به طول موج رنگ، هورمونهای آرامش دهندهمانند ملاتونین، هورمونهای ایجادکننده هیجان مانند آدرنالین و هورمونهای مؤثر بر خلق و خو مانند سروتونین در بدن آزاد میشود. گل همیشه مظهر زیبایی بوده و با طراوت و شادابی خاصی که همراه خود دارد ، همیشه انسان ها را به وجد می آورد

 (زمزار)

همچنین ببینید

طبیعت

جملات بزرگان درباره طبیعت

( سخنان حکیمانه ) جملات بزرگان درباره طبیعت هر كه درختي بنشاند خدا به اندازه …