ماهی تترای نئونی سیاه (Black Neon Tetra)

ماهی تترای نئونی سیاه (Black Neon Tetra)

ماهی تترای نئونی سیاه

Black Neon Tetra – Herbertaxelrodi Hyphessobrycon

از زیباترین تترا ماهی هاست. خاستگاه این تترا رود ریوتاگورای در برزیل است . طول آن تا 4/5 سانتی متر می رسد .

مشخصات:

این نامگذاری هدیه ای است برای کاشف آن ، آقای هربرت اکسلرود ، دانشمند آمریکایی که برای نخستین بار آن را به جهان معرفی نمود …
تترا نئون سیاه را می توانید به آسانی در آکواریوم اجتماعی متوسط قرار دهید . علی رغم جثه کوچکشان دارای رفتار شناگری کاملا فعالی بوده و به شرط فراهم نمودن فضای کافی شدیدا از شنا کردن لذت می برند . کاشت گیاهان در اطراف آکواریوم ضروریست . به دلیل گریز از روشنایی شدید ، تدارک گیاهان شناور یا گیاهان دارای برگ های بلند برای ایجاد یک روشنایی ملایم مقتضی می باشد . علاوه بر روشنایی خفیف ، ایجاد بستر تیره به نمود بارز طرح ها و رنگ های جذاب این تترا کمک می کند .

 

رفتار شناسی:
این تترا گونه ای صلح جو می باشد که در برابر تهاجم ماهیان غارتگر چاره ای جز ترس و فرار یا شکار شدن ندارد . برای نگهداری توجه داشته باشید که باید آن ها را به صورت گله ای با حد اقل 10 عدد و یا حتی بیشتر نگهداری نمایید . آن ها با شنا در طبقات میانی آب ، دمای 23 تا 26 درجه سانتی گراد را می پسندند .

 

نوع آب:
به طور معقولی در وضعیت های متغیر آب زندگی می کنند اما آب سبک ( سختی 4 تا 8 درجه آلمانی ) و کمی اسیدی ( ph 6 تا 6/3 ) وضعیتی ایده آل به شمار می رود .همچنین فیلتراسیون توربی پیشنهاد میگردد .
تغذیه:

برای تغذیه سختگیر نبوده و هم از غذاهای خشک و هم زنده کوچک لذت می برند .
تشخیص جنسیت ها

از طریق جثه درشت تر و معده چاق تر ماده ها امکان پذیر است …
تکثیر این ماهی کوچک و جذاب بسیار مشکل است .

 

تولید مثل ماهی تترای نئونی سیاه (Black Neon Tetra) 

نئون های سیاه در میان گله بهتر از یک جفت سازگار تولید مثل خواهند کرد . به همین علت سعی کنید برای تکثیر گله ای بزرگ از مولدین را طی چند مرحله آماده سازی با یک رژیم غذایی متنوع شامل غذاهای کوچک به خوبی تغذیه نمایید .

شرایط ایده آل آب باید همواره بر قرار باشد … جفت های مولد سازگار را به مخزن تکثیر انتقال دهید . ایجاد بستر تخمریزی با استفاده از گیاهان متراکم توسط گیاهان با برگهای پر مانند و ظریف ضروریست . همچنین کاهش سختی آب به 1 تا 4 درجه آلمانی به انضمام افزایش اسیدیته آب تا ph 5/5 تا 6 شما را در حصول به نتایج بهتر یاری خواهد نمود .

روش تکثیر همان روش اسکاترینگ دیگر تتراهاست که توجه والدین به تغذیه از تخم ها در این تتراها نیز قابل رویت می باشد . از همین رو ، انتقال مولدین الزامیست . از آن جا که تخم ریزی همه مولدین در یک زمان مشخص احتمال کمی دارد ، لذا ایجاد یک حائل توری که درست بالای گیاهان نصب می شود و تخم های زود تر ریخته شده را از دسترس سایر مولدین دور خواهد ساخت ، الزامیست .

چشمه های توری باید به اندازه ای باشد که تخم ها به راحتی از آن عبور کرده و بر روی شاخ و برگ ها قرار گیرند .

لارو ها کاملا به آهستگی رشد می کنند و برای تغذیه نوزادان نیازمند انفوزئر ، میکرو کرم ها و غذاهای به خوبی پودر شده هستند . به علت روند کند رشد نوزادان ، رژیم غذایی مذکور باید تا مدت طولانی ادامه یابد.

تصاویر ماهی تترا نئون سیاه

ماهی تترای نئونی سیاه (Black Neon Tetra)ماهی تترای نئونی سیاه (Black Neon Tetra)ماهی تترای نئونی سیاه (Black Neon Tetra)ماهی تترای نئونی سیاه (Black Neon Tetra)

(زمزار)

همچنین ببینید

نور در آکواریوم

آشنایی با مهمترین پارامترهای نور در آبزی دان (آکواریوم)

(برپایی و ساخت آکواریوم ماهیان زینتی ) آشنایی با مهمترین پارامترهای نور در آبزی دان …