شهید علی بهرامی کرکوندی

شهید علی بهرامی

پاسدار شهید علی بهرامی کرکوندی

( فرزند ابراهیم )

طلوع : 8 فروردین ماه  1348

عروج : 23 اسفندماه 1363

محل شهادت :  عملیات بدر

آنانکه غمت به جان خریدند حسین                   با عشق تو از جهان بریدند حسین

افسوس که خونین کفنان ایران                    جان داده و کربلا ندیدند حسین

پاسدار شهید علی بهرامی

( زندگینامه )

علی در هشتمین روز از  فروردین ماه سال 1348 در روستای سرسبز وبا صفا در ساحل زاینده رود به نام کرکوند پا به عرصه وجود گذاشت ودوران کودکی خود را در همان خانه ای سپری کرد که شهید رمضان بهرامی در آن گذرانده بود . تحصیلاتش را در سال 1353 با ثبت نام در مدرسه ابتدایی امیر کبیر آغاز کرد. او دانش آموزی باهوش  درس خوان  فعال وسرشار ازشور نوجوانی بود وباهمین خصایل دوران ابتدایی را با موفقیت به پایان رسانید ودر سال 1360 وارد مقطع راهنمایی شد وبه مدرسه راهنمایی مهدی موعود (عج )رفت . در این مرحله علاوه براستعدادی که در گذراندن دروس داشت علاقه خاصی نیز به ورزش خصوصا فوتبال داشت به طوری که عضو تیم فوتبال آموزشگاه وعضو منتخب تیم فوتبال آموزشگاههای شهرستان مبارکه جهت انجام مسابقات استانی بود . در همین دوره زمانی همزمان عضو فعال بسیج بود  .

علی پس از پایان دوره راهنمایی با تلاش وهمکاری دوستان رشته علوم تجربی را در دبیرستان ابوذر کرکوند برپا نمودند وبا همین هدف در دبیرستان ثبت نام نمود .

اما دیری نپایید که شوق رفتن به جبهه او را فراگرفت وعلی رقم اینکه برادرش شهید رمضان در جبهه بود درس را رها و درهیجدهم  آبان ماه سال 62 عازم جبهه شد.

در عملیات خیبر به همراه رمضان حضور داشت و در تاریخ ششم اسفندماه در این عملیات از ناحیه دست و پا مجروح شد ودر همین عملیات بود که برادرش شهید رمضان به درجه رفیع شهادت نایل آمد .

با وجود اینکه هنوز ترکش ها در بدنش بود وهنوز سلامتی کامل خود را بدست نیاورده بود . با وجود اصرار پزشکان وخانواده بر لزوم ادامه درمان  بدلیل شور وشوق عجیبی که در وجودش بود مجددا در تاریخ چهارم فروردین 63 به سوی جبهه شتافت ودر جواب اصرارها برای ماندن می گفت «می ترسم ماندن در اینجا باعث عقب ماندنم از حضور در جبهه وعملیات گردد .»

وسر انجام همانطور که همیشه آرزو داشت همانند مولایش علی (ع) وسرمشق وسرورش امام حسین (ع)در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نایل آمد و پیکر مطهرش به مدت 11 سال در گمنامی به سر می برد که در سال 74 پس از پایان جنگ شناسایی وبه زادگاهش انتقال ودر جوار آرامگاه امام زاده حلیمه خاتون به خاک سپرده شد .

در زمان حضورش در عملیات بدر شهید اکبر رفیعی روایت می کرد که « به شهید علی گفتم به دلیل اینکه رمضان هنوز مفقود الاثر است واین برای خانواده تحملش مشکل است بهتر است درعملیات شرکت نداشته باشی وحتی المقدور در قسمت های پشتیبانی باشی وبا توجه به مسولیتی که داشتم به فرماندهان دیگر نیز سپرده بودم که از شرکت مستقیم او در عملیات جلوگیری کنند . ولیکن در اولین مرحله عملیات بود که دیدم شهید علی جلوتر از همه در عملیات شرکت کرده  وبا شور وشوق وصف ناپذیری در حال نبرد است »

از خصوصیات شهید علی می توان گفت : او همیشه خندان وخوش اخلاق بود وگویی او این خصلت را از رمضان گرفته بود ورمضان همیشه برای او الگو و سرمشق بود او.عاشق فعالیت و همکاری در کارها بودومنظم بودن را هیچگاه از یاد نمی برد .گرچه کوچک بود اما دل بس بزرگی داشت وبه حق می توان گفت جوانمرد بود . ودر یک کلام اگر چه عمری کوتاه وگل گونه داشت ولی بسیار پربار وپربرکت بود .

 یادش گرامی و  راهش پر رهرو باد

شهید علی بهرامی کرکوندی

دستخط شهید علی بهرامی

دستخط شهید علی بهرامی

 ( با سپاس از خانواده محترم شهیدان رمضان و علی بهرامی )

( زمزار )

همچنین ببینید

پاییز زیبا

(عکس) بنشین بر لب جوی و گذر عمر ببین

(عکس) بنشین بر لب جوی و گذر عمر ببین ( عکس از علی ملت ) …