سیب

(داروی سرماخوردگی) سیب را با پوست بخورید

( خواص خوراکیها)

(داروی سرماخوردگی) سیب را با پوست بخورید

توصیه های تغذیه ای : سرماخورده‌ها ماست و دوغ نخورند / سیب را با پوست بخورید

سرماخوردگی از شایع‌ترین بیماری ویروسی در پاییز و زمستان و شایع‌ترین بیماری عفونی در انسان است که عامل آن ویروس‌هـا هستند و با علائم تب، آبریزش بینی، سوزش مخاط، سرفه و کسالت بدن شروع می‌شود و ممکن است سالیانه 4 تا 5 بار فرد دچار این بیماری شود.

متخصصان طب سنتی بر این باورند که برای درمان سرماخوردگی نباید از آنتی بیوتیک استفاده کرد. از آنجایی که علت این بیماری ویروس‌ها هستند لذا مصرف آنتی بیوتیک ها تأثیری در درمان بیماری ندارند و حتی مصرف آن‌ها می‌تواند باعث طولانی شدن روند بهبودی شود.

از نظر حکمای طب اسلامی و سنتی مصرف مداوم سیب با پوست به‌ویژه صبح‌ها قبل از صبحانه عامل موثری در پیشگیری از  سرماخوردگی و باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود؛ همچنین مصرف مخلوط آب پرتقال و لیموی شیرین به‌صورت هـر 8 ساعت یک لیوان در کاهش طول بیماری موثر است.

مصرف عسل و آب‌لیموی تـازه در ابتدای سرماخوردگی باعث کاهش شدت بیماری می‌شود؛ مصرف یک لیوان دم‌کرده‌ نعنا یا پـونـه همراه با چند قطره آب‌لیموی تازه و کمی عسل یا نبات هر 8 ساعت یک بار تأثیر بسیار خوبی در کاهش مدت بیماری و بروز عوارض آن دارد.

مصرف دم‌کرده آویشن و نعنا روزی 2 الی 3 لیوان باعث کاهش عوارض بیماری و طول مدت سرماخوردگی می‌شود و مصرف دم‌کرده زنجبیل تأثیر خوبی در کاهش مـدت بیماری دارد.

اما به گفته این متخصصان مصرف ماست یـا دوغ در طول مدت سرماخوردگی باعث شدت یافتن و طولانی شدن بیماری و بروز عوارض آن می‌شود.

( زمزار )

همچنین ببینید

سیب

آشنایی با 14 مورد از مهم‌ترین خواص سیب

(خواص خوراکیها) آشنایی با 14 مورد از مهم‌ترین خواص سیب هزاران سال بود که سیب …