خواص کرفس

کرفس، پادشاه سبزیجات

( خواص خوراکیها )

کرفس، پادشاه سبزیجات

کرفس بهترین ماده غذایی است برای عفونت مجاری ادراری و اسید اوریک بالا از طریق تمیز کردن کلیه و مجاری ادراری است . ترپین ماده معطر کرفس، مانع از باقی ماندن سنگ کلیه در مجاری ادراری و یا آلودگی میکروبی و درد می شود. کرفس کلیه و مثانه را تمیز می کند. از تولید سنگ کلیه و مثانه جلوگیری می کند و ملین است.
پتاسیم موجود در غده و تنه کرفس جریان ادرار را تحریک و کلیه و مثانه را تمیز می کند و بیش از همه برای بیماران نقرسی مفید است زیرا در خون این افراد اسیداوریک با غلظت بالا غالبا دیده می شود .روغن اتری که در کرفس وجود دارد باعث گشاد شدن مجاری کلیه می شود به طوری که اسید اوریک بهتر دفع می گردد. آلودگی میکروبی ضعیف درروده نیز در اثر ترپین از بین می رود.کرفس
کرفس باعث تحریک شدیدتر روده شده و سایر ناراحتی هایی از این قبیل بر اثر خوردن کرفس بهبود می یابند.
تجربه نشان داده است که یک وعده غذای کرفس بوی بد دهان را از بین می برد. احتمالا موادی که در معده تولید می شوند با مواد معطر کرفس ترکیب شده و از بوی بد دهان جلوگیری می کند.کسانی که از بوی بد دهان رنج می برند باید هرروز مقداری کرفس میل کنند، در صورتی که نتیجه ای نداد بایستی به پزشک مراجعه کرد . از قدیم گفته اند که کرفس باعث شادی و شادابی می شود.
برای اینکه به روده های خسته و پیر کمک شود ، توصیه می شود که هر روز یک لیوان عصاره کرفس مصرف شود. از این طریق روده به روش طبیعی تخلیه می شود.آب کرفسکرفس در تقویت معده و اعصاب موثر است.
آب کرفس خام درمان خوبی برای گرفتگی صداست.خوردن کرفس حافظه را زیاد و قلب را پاک می کند و دیوانگی ، جذام و پیسی را برطرف می کند.
کرفس به علت دارا بودن فسفر زیاد ، در ازدیاد هوش و افزایش شیر مادر موثر است .

( زمزار )

همچنین ببینید

سبزیجاتی که بهتر است پخته مصرف کنید

سبزیجاتی که بهتر است پخته مصرف کنید

( خواص خوراکیها ) سبزیجاتی که بهتر است پخته مصرف کنید خوردن سبزیجات بخش مهمی …