موز

موز و کاهش افسردگی

( خواص خوراکیها )

موز و کاهش افسردگی

میلیون‏ها نفر در سراسر دنیا مبتلا به افسردگی هستند و ثابت شده است كه بعضی درمان‏های خانگی می‏توانند علائم افسردگی را برطرف كنند.

موز دارای ویتامین‏ها و املاح شگفت انگیزی است كه از نظر علمی معلوم شده است می‏تواند افسردگی، بیماری‏های قلبی، دردهای قاعدگی، گرفتگی عضلات پا و دریافت انرژی را بهبود بخشد.

موز یكی از منابع غنی تریپتوفان ( یك نوع اسیدآمینه و پیش ساز پروتئین) است. تریپتوفان در بدن تبدیل به سروتونین می شود. سروتونین یك ناقل عصبی است كه باعث ایجاد آرامش می شود. سایر غذاهای غنی از تریپتوفان شامل شیر، عسل، گوشت بوقلمون، سفیده تخم مرغ و ماهی تن است.

بر اساس تحقیقات مشخص شده است كه كمبود سروتونین در بدن باعث افسردگی می شود.

روش های مصرف موز:

ما به شما می‏گوییم كه چگونه با خوردن موز از افسردگی رها شوید:

1- پوست موز را جدا كنید. سپس این پوست را به تكه‏های خیلی كوچكی خرد كنید. آن را با آب میوه ، شیر یا سایر میوه‏ها مخلوط كنید تا بتوانید بخورید. همچنین می‏توانید آن را همراه با یخ خرد شده در مخلوط كن بریزید تا نرم‏تر شود. پوست موز، علائم افسردگی را كاهش می‏دهد.

2- صبح كه از خواب بلند شدید، یك موز از یخچال بردارید و پوست آن را جدا كنید. موز را با چاقو چند قسمت كنید و در بشقاب قرار دهید. اگر دوست داشتید می‏توانید كمی عسل هم روی آن بریزید. سپس به آرامی آنها را بخورید تا از طعمشان لذت ببرید.

3- هر روز یك عدد موز كامل بخورید. حداقل به مدت یك ماه این كار را انجام دهید تا اثراتش را در كاهش هر نوع درد و ناراحتی ناشی از افسردگی مشاهده كنید.

4- اگر شاغل هستید، هر روز یك عدد موز با خودتان سر كار ببرید. هر موقع استرس داشتید یا هر نوع فكر یا موضوع ناراحت كننده‏ای سراغتان آمد، برای مدت 5 دقیقه استراحت كنید و یك عدد موز بخورید.

خواهید دید كه استراحت و تغذیه، افسردگی شما را كم می‏كند.

5- از پزشك معالج خود درباره فواید موز سئوال كنید. او به شما می‏تواند بگوید كه چگونه این میوه را در برنامه غذایی روزانه خود مصرف كنید. همچنین تحت نظر پزشك می‏توانید مكمل‏هایی را از داروخانه بخرید و روزانه در كنار غذاها مصرف كنید.

( زمزار )

همچنین ببینید

موز

بررسی فواید موز با تغییر رنگ در آن

(خواص خوراکیها) بررسی فواید موز با تغییر رنگ در آن موز یکی از پر مصرف …