گردو

گردو و خواص آن

( خواص خوراکیها )

گردو و خواص آن

درمان ورم روده و معده

15 تا 20 گرم برگ گردو را به مدت ده دقیقه در یك لیتر آب جوش دم كنید، برای ورم معده و روده به عنوان كرم كش 3 فنجان در روز از این دم كرده را بنوشید .

درمان خستگی و ورم

دم كرده 50 گرم برگ گردو در یك لیتر آب را در آب وان بریزید این حمام آرام بخش خستگی است و ورم را بر طرف می كند همچنین در مورد مداوای سرمازدگی و بیماریهای پوستی تجویز میشود.

درمان ورم لثه ولوزه

دم‌كرده فوق را به میزان حجمش با آب رقیق كنید و آن را غرغره كنید تا ورم لثه و لوزه شما درمان شود .

درمان كم خونی

جوشانده برگ یا پوست سبز گردو برابر تجویز فوق درمان كم خونی و ضعف است . 20 تا 30 گرم از پوست سبز گردو یا خشك آن را در یك لیتر آب به مدت یك ربع بجوشانید و صاف كنید و قبل از هر وعده غذا یك فنجان از آن را بنوشید .

مروری بر خواص گردو

گردو درمان كننده بیماری‌های ریوی است.
گردو مسكن دل پیچه است.
اگر از گردو و عسل مربا درست كنید برای اشخاص لاغر و تقویت و تحریك نیروی جنسی مفید است.
مربای گردو ملین بوده و آپاندیس را تقویت می كند.
خوردن گردو از تشكیل سنگ كلیه و سنگ كیسه صفرا جلوگیری می كند.
پوست درخت گردو و پوست سبز گردو قابض است.
خوردن گردو برای تقویت جنسی مفید است.
گردو را با انجیر و موز بخورید مقوی حواس و مغز است.
اگر پوست تازه گردو را به دندان و لثه بمالید لثه و دندان را تقویت می كند.
دم كرده برگ درخت گردو برای درمان ورم مفاصل مفید است.
50 گرم برگ گردو را در یك لیتر آبجوش ریخته و بمدت چند دقیقه بجوشانید این جوشانده برای شست و شوی زخم ها و التیام آن‌ها بسیار مفید است .
دم كرده برگ درخت گردو برای درمان ترشحات زنانه و بیماری سل مفید است.
جوشانده برگ درخت گردو درمان كننده سر درد ، سرمازدگی و بیماری‌های پوستی است .
شیره قسمت سبز میوه را اگر چند بار روی زگیل بمالید آن‌را از بین می برد.
قسمت سبز و تازه میوه گردو را اگر با آب بجوشانید و موهای خود را با آن رنگ كنید رنگ قهو ه‌ای به مو می دهد .
برگ تازه درخت گردو حشرات موذی مانند بید و ساس را از بین می برد.
اگر زن حامله روزی یك عدد گردو بخورد پس از زایمان پوست شكمش زیبایی خود را حفظ خواهد كرد.
چون گردو دارای مس می باشد بنابراین به جذب آهن در بدن كمك می كند.

زیان های مصرف گردو

به هیچ وجه نباید در خوردن گردو افراط و از پنج عدد در روز بیشتر مصرف بشود زیرا برای سلامتی زیان آور است . درضمن لثه‌ها و زبان و گلو را می آزارد . كسانی‌كه ناراحتی معده و كبد دارند نباید گردو بخورند . افراد چاق نیز باید از آن پرهیز كنند . خوابیدن در زیر درخت گردو به علت صدور فراوان گاز كربنیك در شب خطر ناك است.

یك دكترای علوم تغذیه در یزد ابراز داشت: از آنجایی كه گردو سرشار از انرژی است ، توصیه می‌شود افراد با مصرف گردو به یكی از فرآورده‌های لبنی در وعده غذایی صبحانه انرژی روزانه خود را تامین كنند.
دكتر حسن مظفری با تاكید بر ارزش غذایی گردو در خصوص تركیبات این میوه در وعده غذایی بیان داشت: یك فنجان مغز گردو با ‌١٢٥ گرم وزن متشكل از ‌٧٦٠ كیلو كالری انرژی،‌ ‌٣٠ گرم پروتئین ، ‌‌٧١ گرم چربی سالم ، ‌‌٥ میلی‌گرم قند ، ‌٧٣ میلی‌گرم كلسیم ،‌ ‌٥٨٠ میلی‌گرم فسفر ، ‌٣/٨ میلی‌گرم آهن ، ‌٦٥٥ میلی‌گرم پتاسیم ، یك میلی‌گرم سدیم ، ‌٣٧٠ واحد بین‌المللی ویتامین A و نیز حاوی ویتامین‌های B۲ ، B و نیاسین است.
وی در خصوص تاثیرات این ماده غذایی تصریح كرد: مغز گردو منبعی غنی از چربی‌های سالم، غیراشباع و فاقد كلسترول است و تقویت كننده سیستم عصبی ، ‌سیستم عضلانی و ‌عضلات قلب بوده و در ‌بهبود بیماران قلبی – عروقی و افراد با افزایش فشار خون مفید است. دكتر مظفری افزود با عنایت به این كه گردو حاوی مقدار زیادی انرژی است ، به منظور تامین انرژی در افراد سالمند كه نیازمند انرژی زیادی هستند ، مؤثراست.
این دكتر PH.D تغذیه مصرف گردو را در رشد فیزیكی كودكان نیز مفید دانست و توصیه كرد: والدین سفره غذایی كودكان را با این ماده غذایی غنی كرده تا مقدار انرژی روزانه‌ لازم بدن كودك خود را فراهم كنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی یزد در پایان مصرف گردو را به صورت‌های مختلف از جمله افزودن این ماده به غذا ، ‌آجیل و شیرینی‌جات توصیه و یادآور شد: افراد می‌بایست در نگهداری و خرید این ماده غذایی نكات بهداشتی را رعایت كنند ، چرا كه گردو منبع غذایی غنی از چربی بوده و چربی موجود در آن در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت اكسیده شده و منجر به تغییر در تركیبات و بروز طعم نامطبوع در آن می‌شود.

( زمزار )

همچنین ببینید

گردو

گردو بخورید به این 8 دلیل

(خواص خوراکیها) گردو بخورید به این 8 دلیل گردو یک آجیل منحصر به فرد است …