کرفس

رفع بوی بد دهان با خوردن کرفس

( خواص خوراکیها )

رفع بوی بد دهان با خوردن کرفس

كرفس ضدالتهاب مفاصل است و یك وعده غذای آن، بوی بد دهان را از بین می‌برد. مسعود كیمیاگر افزود: كرفس سرشار از ویتامین A و C است و می‌تواند تامین‌كننده بخشی از نیازهای بدن به این دو ویتامین باشد. كرفس بسیار كم‌كالری است و حجم آن در معده زیاد می‌شود. یك لیوان آب كرفس، 20 كالری و یك لیوان آب پرتقال 150‌كالری دارد.

در بین مردم رایج شده است كه كرفس یا آب آن، انسان را لاغر می‌كند ولی اشتباه است. در كرفس تركیبی وجود ندارد كه لاغركننده باشد.  كرفس سبزی زیبا، خوش‌عطر و پرخاصیتی است و در تغذیه مردم می‌تواند جا داشته باشد. یك وعده غذای كرفس‌دار بوی بد دهان را از بین می‌برد. احتمالا موادی كه در معده تولید می‌شوند، با مواد معطر كرفس تركیب شده و از بوی بد دهان جلوگیری می‌كند.

كرفس 2 تا 3 درصد اسانس یا عطر دارد. كرفس تقویت‌كننده معده، تقویت‌كننده اعصاب، ضدالتهاب مفاصل، ضدباكتری، ضدافسردگی، ضدنفخ، هضم‌كننده، كاهش‌دهنده فشار خون، كاهش‌دهنده چربی خون و ادرارآور است.

كرفس گیاهی است علفی به ارتفاع 20 تا 60 سانتی‌متر كه ساقه‌ای منشعب دارد. برگ‌های آن شفابخش، ضخیم، گل‌های آن كوچك و به رنگ سفید یا سفید مایل به سبز است. قسمت مورد استفاده این سبزی، قسمت‌های مختلف آن بویژه ریشه و برگ آن است.

( زمزار )

همچنین ببینید

کرفس

کرفس و پاکسازی کلیه ها

(خواص خوراکیها) کرفس و پاکسازی کلیه ها کرفس یک ماده ی غذایی مفید است که …