انجیر

بالا بردن تراکم استخوانی در بدن با مصرف انجیر

( خواص خوراکیها )

بالا بردن تراکم استخوانی در بدن با مصرف انجیر

کلسیم به عنوان بالا برنده تراکم استخوان شناخته شده است. اما این میوه نیز می تواند …

انجیر منبع خوب پتاسیم است و همان طور که می‌دانیم،پتاسیم،عنصری است که برای کنترل فشار خون به کار می‌رود.کمبود پتاسیم،مخصوصا وقتی که غذاها دارای مقدار زیادی سدیم (نمک) باشند،می‌تواند موجب بالا رفتن فشار خون شود.

کاهش وزن:
انجیر،منبع خوبی از فیبرهای غذایی است.فیبر،اثر مفیدی بر کاهش وزن دارد و گرسنگی را به تاخیر می‌اندازد.
جلوگیری از سرطان سینه:
به خاطر داشتن فیبر بالا از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری می‌کند.انجیر دارای مقدار زیادی کلسیم (۷۹ میلی گرم در ۲۲۴ گرم انجیر) می‌باشد.تحقیقات نشان داده است که کلسیم در انجیر به همان اندازه کلسیم موجود در شیر می‌باشد.به علاوه،پتاسیم موجود در انجیر،دفع ادراری کلسیم را کاهش می‌دهد.پس انجیر یکی از بهترین‌ها برای افزایش تراکم استخوان می‌باشد و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از ضعف عضلات:

مطالعات نشان داده است که افرادی که روزانه ۳ عدد یا بیشتر میوه مصرف می‌کنند،ضعف و انحطاط عضلانی کمتری دارند.

مروری بر فواید مصرف انجیر

۱)انجیر منبع خوبی از منیزیم نیز می‌باشد.ملین و ضد یبوست است و به بهبود سرفه و نفس کشیدن راحت کمک می‌کند.  

۲) انجیر تازه مقدار کمی ویتامینC دارد و بهترین منبع (نسبت به دیگر میوه‌ها) ویتامین۶Bمی‌باشد.

۳) انجیر برای هضم بهتر غذا و کم‌خونی مفید است و به بیماران مبتلا به کلسترول بالا و اسید اوریک بالا،کمک می‌کند.

۴) تشنگی را از بین می‌برد و دارویی برای تولید انرژی و قوی شدن به کار می‌رود.*  از سرطان روده جلوگیری می‌کند.انجیر جلوی رشد سلول‌های سرطانی را می‌گیرد.

۵) آنتی اکسیدان زیادی نسبت به سایر میوه‌ها دارد.امگا ۳ و امگا ۶ دارد.پس برای سیستم اعصاب،مغز و قلب بسیار مفید می‌باشد.

۶) انجیر برای بهبود سردرد، دندان درد، تهوع،تب،نقرس،گوش درد،سوختگی،معده درد،ورم چرکی (آبسه)،بیماری‌های ریوی و بیماری‌های مقاربتی مفید است.البته بیماران دیابتی درخوردن آن باید امساک کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.