شهید غلامعلی اسماعیلی کرکوندی

شهید غلامعلی اسماعیلی

(سرباز وظیفه)

شهید غلامعلی اسماعیلی کرکوندی

(فرزند علی اکبر)

طلوع: 5 آذرماه 1341

عروج: 17 اردیبهشت 1361

محل شهادت: خرمشهر

هر کجا بنگری دشت، بر دشت                        درّه و صخره و جنگل و کوه

تکه های تن ما فتاده است                           شرحه شرحه، پراکنده ، انبوه

( زندگی نامه )

پنجم آذر 1341، در شهر کرکوند از توابع شهرستان مبارکه چشم به جهان گشود. پدرش علی اکبر، کارگر بود و مادرش صديقه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور يافت. شانزدهم ارديبهشت 1361، در ام الرصاص عراق بر اثر اصابت ترکش شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

(  وصیت نامه شهید غلامعلی اسماعیلی کرکوندی )

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

ما همه از سوی خدا آمده ایم و بازگشتمان هم بسوی اوست

و مپندارید آنها که در راه خدا کشته شده اند مرده اند بلکه آنها زنده اند و در نزد خدا روزی میخورند.

با سلام به رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی خمینی بت شکن و با درود به روان پاک کلیه شهداء از انقلاب سرخ حسینی تا انقلاب سرخ خمینی، چند کلامی بع عنوان وصیت عنوان می کنم. از مادرم شروع می کنم؛ مادر مهربانم حال که در میدان حق علیه باطل مشغول هستم از تو تشکر می کنم و هم شکر گزاری میکنم که مادری نصیب من کرد که چون من تربیت کرده و تحویل جامعه داده امیدوارم اگر بنده لیاقت شهادت را پیدا کردم هیچ دلهوره و ناراحتی بخود راه ندهی بلکه افتخار کنی زیرا من یک امانتی بودم از طرف خدا پیش شما و هر موقع هم مورد لطف خدا قرار بگیرد شهادت نصیبم شود مرا پیش خودش خواهد برد پس دلیلی ندارد خودتان را برنجانید. مادرجان بخدا ما هر روز فرمانده خود را که همانا امام زمان میباشد می بینیم و از او میخواهیم دعا کند که ما شهید شویم.

پدرجان از تو هم کمال تشکر را دارم چون حسین زیستن را به بنده یاد دادی و حسین مردان را هم.

مادر عزیزم و برادران و خواهرانم، مهربانی شماست این بی اندازه مرا تحت تاثیر قرار میدهد انشاءالله در پیش مولایم و خدیم ضمانت شما را خواهانم. امید آن را دارم که اگر از بنده رنجیده اید مورد بخشش خود قرار بدهید اگر داد و فریاد کنید بدانید روح مرا ناراحت کرده اید کسی که در راه خدا شهید میشود مفهومی ندارد برایش شیون کنید چون داد و فریاد کردن بجز تفرقه انگیزی در بر ندارد پس از فریاد دوری کنید و راهم را ادامه دهید و راه من لبیک گفتن به پیام امام عزیزمان است مثل این است که به هل من ناصر حسین (ع) لبیک گفته اید از شما امت حزب الله مخصوصا نیروهای انتظامی ارتش و سپاه؛ بسیج و غیره خواهانم که پشتیبان امام باشید حیف و افسوس که یک جان دارم اگر صد جان داشتم فدای اسلام و امام می کردم.

برای امام دعا کنید و پاسدار خون شهداء باشید از شما میخواهم افرادی را که در ارگانی در هر پست و مقامی هستند شناسایی کنید و آنگونه افراد که دارند به امام پشت پا میزنند یعنی خواهند بزند ؛ ولی کور خواهند شد چون تا حزب الله هست اسلام و امام هست. خلاصه اینطور افراد را پاکسازی کنید علی الخصوص در بسیج و… چون وحدت مردم از همین ستادها شروع میشود. از مسئولان میخواهم این موضوع را بشدت پیگیری کنند، این انقلاب همینطور ظهور نکرده بلکه آغشته به خون هزاران شهید، شهیدانی همچون مطهریها، رجائیها ، باهنرها ، محمد منتظریها ، مدنیها ، دستغیبها و غیره. شما باید خون اینها را پاس دارید و در اهداف آنها کوشا باشید.

شنیده ام خدا فرزندی به شما خانواده محترم داده امید آن دارم که مادرم اورا زینب وار بزرگ کند و وقتی هم بزرگش کرد به او درسهایی چون زینب (س) که به سکینه میداد را به او بدهد و به او بگوید که تو برادری داشتی که بخاطر اسلام و حکومت اسلامی با مستکبران مبارزه کرد و علی اکبر گونه با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کرد.

در آخر آرزوی موفقیت و پیروزی کامل برای رزمندگان و شما مردم حزب الله دارم و از شما میخواهم مرا حلال کنید.

دیدار به قیامت انشاءالله

(با سپاس از خانواده محترم شهید اسماعیلی)

روحش شاد و یادش گرامی باد

( تصاویر شهید غلامعلی اسماعیلی کرکوندی )

( زمزار )

همچنین ببینید

هدایت اله رحمانی کرکوندی

شهيد هدايت اله رحمانی (سردار خط شكن)

( یادی از سردار خط شكن عملیات والفجر هشت ) شهيد هدايت اله رحماني كركوندي عملیّات …