حضرت حجت الاسلام حاج شیخ نصرالله فخامتیان کرکوندی

زندگینامه مرحوم حاج شیخ نصرالله فخامتیان کرکوندی (ره)

( در یک نگاه )

زندگینامه مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ نصرالله فخامتیان (ره)

حضرت حجت الاسلام حاج شیخ نصرالله فخامتیان کرکوندی در سال 1314 خورشیدی در خانواده ای مذهبی در شهر کرکوند از توابع استان اصفهان دیده به جهان گشود. پدر ایشان مرحوم آیت الله علیمراد فخامتیان از علمای بنام بودند که در سه اثر جاوید هستند؛ از جمله : خروش عاشورا ، ترجمه کلیله و دمنه به زبان عربی و تفسیر آیات برگزیده می توان نام برد.

مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ نصرالله فخامتیان (ره)

مرحوم حاج نصرالله فخامتیان در سن 17 سالگی یعنی در سال 1331 هجری خورشیدی به حوزه علیمه اصفهان راه یافت و به تعلیم درس روحانیت نزد اساتید والامقامی از جمله آیات عظام مرحوم آیت الله خادمی، آیت الله صادقی، آیت الله ادیب اصفهانی و آیت الله مظاهری کسب علم نمود. پس از اتمام تحصیلات به زادگاه خویش بازگشت و در کرکوند و اطراف آن مشغول تبلیغ و اقامه نماز جماعت شد. پس از اینکه در سال 1349 پدرش دار دنیا را وداع گفت، ایشان وظیفه ارشاد و راهنمایی مردم منطقه لنجان را شخصا بر عهده گرفت. در اربعین حسینی سال 1387 با اینکه راهی کربلای معلی بود ، در اثر ایست قلبی در سن 73 سالگی دعوت حق را لبیک و به دیار باقی شتافتند. پس از تشیع باشکوه مردم در جوار امامزاده حلیمه خاتون سلام الله علیها شهر کرکوند به خاک سپرده شدند.

حضرت حجت الاسلام حاج شیخ نصرالله فخامتیان کرکوندی حضرت حجت الاسلام حاج شیخ نصرالله فخامتیان کرکوندی

از جمله آثار مرحوم حاج شیخ نصرالله فخامتیان می توان به کتاب دستنویس زندگینامه حضرت زهرا(سلام الله علیها) اشاره داشت. ایشان در طول زندگی پربار خود: 37 سفر مکه مکرمه، 18 سفر کربلای معلی و 12 سفر به مرقدهای مطهر بی بی زینب کبری (سلام الله علیها) و حضرت رقیه (سلام الله علیها) بعنوان مسئول فرهنگی کاروانها مسافرت داشتند.

روحش شاد و یادش گرامی

( با سپاس از حسین فخامتیان کرکوندی )

حاج نصراله فخامتیان در جوانی( زمزار )

 

همچنین ببینید

احمدرضا احمدی

اشعار زیبای احمدرضا احمدی

اشعار زیبای احمد رضا احمـدی ما از کنجکاوی درباره‌ی ابر گذشته بودیم ما فقط کنجکاو …