گل همیشه بهار

گل همیشه بهار و روش نگهداری آن

(معرفی گل و گیاه زینتی)

گل همیشه بهار و روش نگهداری آن

( گلی زیبا و زینتی با خواص دارویی )

گل همیشه بهار یک گیاه یکساله و حاصلخیز است که پرورش آن بسیار آسان است. همیشه بهار گل‌هایی نارنجی، زرد و یا لیمویی را در امتداد ساقه‌های بلند تولید می‌کند. گل‌ها از اواسطِ تابستان تا فصلِ یخبندان شکوفا می‌شوند. همیشه بهار گزینه بسیار مناسبی برای گل آرایی است؛ اما قبل از آوردن این گل‌ها به داخلِ منزل از عدمِ وجودِ شته در آن‌ها اطمینان حاصل کنید. این گل‌ها محبوب هستند، اما ایراد آن‌ها این است که رایحه‌ای از خود متصاعد می‌کنند که برای فضایِ داخل خانه بیش از اندازه تُند است.
آیا می‌دانستید شما می‌توانید گلبرگ‌های همیشه بهار را در سوپ، خورش و یا سالاد‌های خود مورد استفاده قرار دهید!

گل همیشه بهار
تکثیر
همیشه بهار از دانه پرورش داده می‌شود. بذرِ همیشه بهار را در اوایلِ فصلِ بهار بکارید و رویِ بذر‌ها را با بستری از خاکِ باغ بپوشانید. آن‌ها به آسانی جوانه زده و به سرعت رشد خواهند کرد. این گیاهان در اواسطِ تابستان با گل‌های زیبایشان شما را مسرور خواهند کرد. مکانی را در باغ به این گل‌ها اختصاص دهید تا بتوانند بدونِ مزاحمت در آن برای سال‌ها رشد کنند؛ زیرا این گل هر سال در بستر خاکتان بذرافشانی کرده و گل‌های همیشه بهار جدیدی را تولید می‌کنند. بذر‌ها را به فاصله 38 سانتیمتری از هم در خاک باغ بکارید.

گل همیشه بهار
چگونه همیشه بهار را پرورش دهیم؟
گیاه همیشه بهار خاک غنی و زهکش را دوست دارد اما در عین حال بسیار سرسخت است و می‌تواند در خاک‌های متوسط یا ضعیف نیز دوام بیاورد. با بالا بردن کیفیت خاکتان می‌توانید گیاهان و گل‌های سالمتری را تولید کنید؛ بنابراین قدری کود یا کمپوست به خاکتان بیافزایید. می‌توانید یک بار در ماه یک تقویت کننده عمومی را به خاک گل‌هایتان اضافه نمایید.
هنگامی که این گیاهان در خاک باغتان مستقر شدند باید در آن به خوبی رشد کنند، حتی در صورتی که به آن‌ها توجه و رسیدگی چندانی نشود. در دوره‌های خشکی آن‌ها را یک یا دو بار در هفته آبیاری نمایید. برای بهبود منظره باغتان و همچنین جلوگیری از رشد علف‌های هرز در اطراف این گیاهان از مالچ استفاده نمایید.
در اوایل تابستان گیاهان شما، گل‌های بزرگی را در امتدادِ ساقه‌های بلند تولید خواهند کرد. آن‌ها به طورِ مداوم حتی پس از اولین سرمایِ ملایم به تولیدِ گلِ خود ادامه می‌دهند. اگر می‌خواهید این گل‌ها را برای گل آرایی در منزل مورد استفاده قرار دهید، قبل از چیدن، ساقه‌ها و پشتِ برگ‌ها را به منظورِ آگاهی از حضورِ شته‌ها بررسی نمایید. شکوفه‌های خشک شده این گل‌ها را بچینید تا ظاهرِ آن‌ها را تمیز نگه داشته و به رشد شکوفه‌های جدید کمک کنید.
گل همیشه بهار یک گیاه سرسختِ یک ساله است. این گل با سرما و یا یخبندان‌های ملایم در فصلِ بهار یا پاییز آسیب نمی‌بیند؛ بلکه تنها در یخبندان‌های سنگین و سرمای منجمد کننده از پای در می‌آید.

گل همیشه بهار
حشرات و بیماری‌ها
بزرگ‌ترین نقطه ضعفِ گل همیشه بهار این است که حشرات آن را دوست دارند و بنابراین همین امر آن‌ها را در معرضِ بیماری‌های مختلف گیاهی قرار می‌دهد. شته‌ها رایج‌ترین مشکلِ این گل هستند. البته آن‌ها به راحتی با صابون ضد حشره و یا حشره کش‌ها از میان می‌روند. گل‌ها را قبل از آوردن آن‌ها به داخل منزل به دقت مورد بررسی قرار دهید. بیماری رایجِ دیگرِ این گیاه بیماری قارچی است که در نتیجه آب و هوای گرم و مرطوب یا بارانی حاصل می‌شود. اگر قارچ‌ها یا کپک‌ها زیاد شدند، باید از قارچ کُش‌ها استفاده نمایید.

گالری عکس گل همیشه بهار

( زمزار )

همچنین ببینید

نگهداری از گل پژمرده

معرفی 6 راه برای شاداب کردن گیاهان پژمرده

(گل و گیاه زینتی) معرفی 6 راه برای شاداب کردن گیاهان پژمرده هیچ‌چیز برای شما …