آب

ترفندهایی برای نوشیدن بیشتر آب

(خواص خوراکیها)

ترفندهایی برای نوشیدن بیشتر آب

اول آب بنوشید!
گاهی فکر می کنید گرسنه هستید در حالی که تشنه اید! به همین سادگی؛ گاهی واقعاً فقط تشنه هستید، نه گرسنه! همیشه آب کنارتان باشد؛ در اتومبیل، جلوی تلویزیون، حین ورزش و… اگر بیشتر آب بنوشید تمایلتان به نوشیدن سایر نوشیدنی ها و نوشابه ها خیلی کمتر خواهد شد و بدین ترتیب از قندها و کالری های اضافی هم دور می مانید.

آب را کمی طعم دار کنید
می توانید از لیمو برای طعم دادن به آب استفاده کنید. می توانید برش های لیمو و خیار را در بطری آبی که همراهتان دارید قرار دهید و طعمی بسیار خوب را تجربه کنید. همچنین می توانید چند قطره آب پرتقال، کمی پودر گل سرخ به آبتان اضافه کنید.

با نی آب بخورید!
نوشیدن آب با نی باعث می شود خیلی بیشتر آب بنوشید. این یک واقعیت است؛ امتحان کنید!

از بطری یا لیوانی استفاده کنید که دوستش دارید
از ظروفی استفاده کنید که خوشتان می آید؛ مثلاً لیوان های فانتزی و خوش رنگ یا بطری هایی که از نوشیدن آب با آن ها لذت می برید. بطری های فانتزی نی داری هستند که می توانید با آن ها آبِ بیشتری بنوشید. شما می توانید با همین ترفند ساده مقدار خیلی بیشتری از همین H2O خالی را بنوشید.

یادتان نرود که بطری تان را همیشه پُر نگه دارید
در محل کار، یادتان نرود هر زمان که از بطری تان آب می نوشید فوراً آن را پُر کنید.

می توانید از لیمو برای طعم دادن به آب استفاده کنید. می توانید برش های لیمو و خیار را در بطری آبی که همراهتان دارید قرار دهید و طعمی بسیار خوب را تجربه کنید. همچنین می توانید چند قطره آب پرتقال، کمی پودر گل سرخ به آبتان اضافه کنید

از یک یادآور کمک بگیرید
می توانید آلارم موبایلتان را تنظیم کنید تا زمان نوشیدن آب را به شما یادآوری کند. روش های مختلفی بسته به خلاقیتتان وجود دارند تا نوشیدن آب را یادتان بیندازند. روی میز کارتان علامت بگذارید، روی مانیتورتان،… جوری که شرطی شوید!

همراه ویتامین های تان یک لیوان آب بنوشید
ویتامین های تان به هر شکلی که هستند با خودتان قرار بگذارید و همراهشان یک لیوان آب بنوشید.

هنگام مطالعه یا تماشای تلویزیون همیشه آب کنارتان باشد
عادت کنید هنگام کتاب خواندن و مطالعه یا تماشای فیلم و … هر چند دقیقه کمی آب بنوشید.

کنار تختتان آب بگذارید
هر وقت که از خواب بیدار شدید چه نیمه شب و چه صبح، آب بنوشید.

به احساستان بعد از نوشیدن آب دقت کنید
هر بار که آب می نوشید یا در پایان روزی که می دانید به اندازه کافی آب نوشیده اید به احساس و صدای بدنتان توجه کنید. مطمئناً حس خوبی که دارید تشویقتان خواهد کرد تا روزهای بعد و همیشه به این عادت سالم پایبند بمانید.

( تبیان )

همچنین ببینید

آب

آب بخورید تا لاغر بمانید

( خواص خوراکیها ) آب بخورید تا لاغر بمانید افرادی که به میزان کافی آب …