ترب کوهی

ترب کوهی بر علیه سرطان

 ( خواص خوراکیها )

ترب کوهی بر علیه سرطان

ترب کوهی به خانواده کلم، تربچه یا شلغم تعلق دارد و توصیه می شود این ریشه مغذی در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود. از گذشته از این ترب به صورت رنده شده و برای جایگزین کردن خردل به عنوان چاشنی استفاده شده است.

طعم نسبتاً تند و تیز ترب کوهی که البته کمتر از پیاز است به خوبی با غذاهای مختلف قابل مصرف است. می توانید این ماده غذایی را رنده کرده و در کنار انواع غذاها مصرف کنید. البته می توانید در تهیه سس ها نیز از این ترب استفاده کنید.

این ماده غذایی خواص ضدسرطانی دارد …

نتایج یک پژوهش نشان می دهد ترب کوهی فراتر از یک چاشنی ساده است و این ماده غذایی خواص ضدسرطانی دارد. ترب کوهی سرشار از ترکیبی به نام گلوکوزینولات است. این ترکیب در شاهی و تربچه نیز وجود دارد و طعم تند و تیزی به این سبزیجات می بخشد. به عقیده محققان این ترکیب طبیعی باعث فعال شدن برخی آنزیم های سم زدا می شود که با رشد سرطان در بدن مقابله می کنند

10 گرم ترب کوهی حاوی 10 برابر گلوکوزینولات بیشتری از همین میزان بروکلی است. بنابراین می توان آن را قهرمان گلوکوزینولات دانست. خبر خوب اینکه نیازی نیست صبح تا شب ترب کوهی میل کنید تا اثر آن در بدن ایجاد شود. مصرف روزانه یک قاشق معادل 5 گرم از این ترب کافی است. توصیه می کنیم در رژیم غذایی تان از انواع سبزیجات تازه استفاده کنید تا سلامتی تان تضمین شود.

( تبیان )

همچنین ببینید

توت فرنگی

توت فرنگی بر علیه سرطان

(خواص خوراکیها) توت فرنگی بر علیه سرطان توت فرنگی منبع خوبی از فیبر، ویتامین ث، …