پوست میوه ها

معرفی 7 دور ریختنی خوراکی پر از خاصیت

(خواص خوراکیها)

معرفی 7 دور ریختنی خوراکی پر از خاصیت

بعضی از بخش های میوه ها و سبزیجات به عنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته می شوند، اما تا حالا فکر کرده اید که شاید این مواد هم مفید باشند؟! واقعیت این است که وقتی این مواد را دور می ریزید، مزایای تغذیه ای جدی و مهمی را از دست می دهید! با برخی از رایج ترین دورریختنی ها که به صورت روزمره بیرون می اندازید آشنا شوید و از خاصیت های مختلف آن ها بهره مند شوید و بدنتان را از دریافت این خاصیت ها محروم نسازید.

دانه های طالبی

خیلی از کسانی که می خواهند طالبی بخورند، اولین کاری که می کنند این است که تخمه های طالبی را دور می ریزند و فکر می کنند که این تخمه ها هیچ فایده ای ندارند. در صورتی که تخمه های طالبی حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین E و منیزیم است که همگی آن ها برای سلامتی انسان ها مزیت های زیادی دارند. می توانید این تخمه ها را همراه با روغن زیتون درون تابه تفت دهید و بعد به راحتی بخورید.

پوست پیاز

شاید فکر کرده باشید که پوسته های بیرونی پیاز به هیچ دردی نمی خورند، اما این پوسته ها حاوی ترکیب خاصی به نام کوئرستین هستند. کوئرستین ترکیب خاصی است که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و نقش مثبتی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد. می توانید این پوسته های پیاز را به آبگوشت یا خورش اضافه کنید تا طعم و عطر خوبی به آن بدهید و درست قبل از خوردن غذا، این پوسته ها را از غذا جدا کنید.

پوست هندوانه

بخشی از همین مواد است که نباید آن ها را دور بریزید چون حاوی اسید آمینه خاصی به نام سیترولین است. این اسید آمینه می تواند جریان خون را بهبود بخشد. می توانید پوست هندوانه را همراه با گوشت هنداونه، توت فرنگی و مقداری آب پرتقال ترکیب کنید و یک اسموتی جذاب و مقوی بخورید.

برگ های بروکلی

حاوی مقادیر بالای ویتامین A، ویتامین C و کلسیم می باشد. می توانید برگ های کلم بروکلی را خُرد کنید و همراه با خود کلم بروکلی تف بدهید و بعد به راحتی مصرف کنید.

برگ های کرفس

اغلب افراد از ساقه کرفس استفاده می کنند و برگ های کرفس را بدون استفاده دور می ریزند. اما این برگ ها مثل ساقه کرفس دارای خاصیت های مهمی هستند. برگ های کرفس علاوه بر عطر خوبی که دارند، حاوی ویتامین C ، منیزیم برای عضله سازی، و کلسیم برای تقویت استخوان ها می باشند. می توانید برگ های کرفس را به سوپ سبزیجات یا سوپ مرغ اضافه کنید.

پوست پرتقال

علاوه بر بوی خارق العاده ای که دارد، سرشار از فیبرهایی است که تاثیر مثبتی در بهبود عمکرد دستگاه گوارش دارد. ضمنا مقدار زیادی ویتامین C در پوست پرتقال وجود دارد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مهم است. می توایند پوست پرتقال را روی ماهی یا مرغ رنده کنید و همراه با این غذاها بخورید.

ساقه های برگ چغندر

دارای فواید مهمی است که نباید آن را نادیده گرفت. این ساقه های ارغوانی سرشار از کاروتنوئیدها هستند که به عنوان آنتی اکسیدان، توانایی بالایی برای مقابله با بیماری ها دارند. ضمن این که سرشار از از ویتامین K هستند که برای تقویت سلامت استخوان ها لازم است. می توانید ساقه برگ چغندر را همراه با قارچ و پیاز تف دهید و همراه با غذای اصلی تان بخورید.

( تبیان )

همچنین ببینید

خوراکیها

خوراکیهایی برای درمان سرفه های خشک

(خواص خوراکیها) خوراکیهایی برای درمان سرفه های خشک فلفل و عسل  ترکیب این دو ماده …