هلو

خواص هلو در یک نگاه

(خواص خوراکیها)

خواص هلو در یک نگاه

هلو کم کالری

هلو نه تنها برای رفع عطش تابستان مناسب است بلکه همیار لاغری نیز محسوب می شود چون کالری اندکی دارد.

هلو سرشار از ویتامین آ

مصرف روزانه یک عدد هلو حدود 50 درصد نیاز روزانه ما به ویتامین A را تأمین می کند. بتاکاروتن، پیش ساز ویتامین A در این میوه به وفور وجود دارد به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی خود بسیار شناخته شده است.

هلو منبع ویتامین ث

هلو را منبع ویتامین C بدانید چون هر 100 گرم از این میوه 7 میلی گرم از این ویتامین دارد. جذب این ویتامین نیز به دلیل رنگدانه های فلاوونوئید موجود در آن به خوبی انجام می شود. یادتان باشد هر چه هلو پررنگ تر باشد حاوی ویتامین C بیشتری است.

هلو حاوی ویتامین های خانواده ب

هلو همچنین حاوی ویتامین های B ،B3 ،B5 و E و همچنین اسیدهای ارگانیک است که از پوست در برابر آسیب های خارجی حفاظت می کند. مانند اکثر میوه ها، این میوه نیز به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها کمک می کند.

هلو حاوی مواد معدنی

هلو علاوه بر ویتامین های ذکر شده حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی نیز می باشد. هر 100 گرم از این میوه 200 میلی گرم پتاسیم دارد. هلو همچنین حاوی فسفر و منیزیم نیز هست که برای بدن لازم و ضروری هستند.

هلو و فیبرهای آن

هلو منبع فیبرهای غذایی است و به همین دلیل نیز به عملکرد خوب روده ها کمک می کند. گفتنی است که هر 100 گرم از این میوه 2 گرم فیبر دارد.

انتخاب هلوی خوب

باید بدانید که روند رسیدن هلو بعد از چیده شدن متوقف می شود. بنابراین بهتر است حین خرید میوه های نرم و معطر را که پوست بدون لک دارند انتخاب کنید. یادتان باشد که هلو را در محیطی خنک ترجیحاً خارج از یخچال نگهداری کنید.

هلو میوه ای مناسب برای میان وعده و غیره

شما می توانید هلو را به عنوان میان وعده، در دسر، به صورت میوه درسته و خام یا پخته و کمپوت شده، در سالاد میوه، به صورت مربا و غیره میل کنید.

( تبیان)

همچنین ببینید

هلو

خواص و فواید هلو

( خواص خوراکیها ) خواص و فواید هلو هلو با پوستی نرم و گوشت شیرین …