لوبیا سفید

عصاره لوبیای سفید و خواص آن

(خواص خوراکیها)

عصاره لوبیای سفید و خواص آن

از عصاره لوبیای سفید چطور برای کاهش وزن استفاده می شود؟

طرفداران عصاره لوبیای سفید ادعا می کنند این عصاره می تواند مانع آلفا آمیلاز (یکی از آنزیم های طبیعی بدن) شود تا کربوهیدرات ها را به گلوکز تبدیل ننماید. عصاره لوبیای سفید، با محدود کردن فعالیت آلفا آمیلاز، باعث می شود گلوکز کمتری برای تبدیل شدن به چربی در اختیار بدن قرار گیرد. عصاره لوبیای سفید به عنوان کمکی برای کاهش وزن، فروش گسترده ای دارد. همین طور گفته می شود که این عصاره می تواند از چاقی جلوگیری کرده و چربی شکمی را کاهش دهد.

کاربردهای دیگر

عصاره لوبیای سفید نه تنها در زمینه کاهش وزن شهرت دارد بلکه گفته می شود می تواند قندخون را کنترل کرده، بر مقاومت انسولینی غلبه کرده، از دیابت و بیماری قلبی پیشگیری کرده، عملکرد ورزشی را ارتقاء داده، انرژی را بیشتر کرده، علائم آرتریت را کاهش داده و به پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمک کند.

فواید عصاره لوبیای سفید

تاکنون تحقیقات محدودی روی فواید بالقوه عصاره لوبیای سفید صورت گرفته، اما برخی مطالعات نشان می دهند که این عصاره می تواند برای کاهش وزن مفید باشد. در یکی از تحقیقات صورت گرفته معلوم شد یکی از خواص بالقوه عصاره لوبیای سفید می تواند افزایش روند کاهش وزن و جلوگیری از افزایش قندخون توسط کربوهیدرات ها باشد.

خطرات احتمالی

به دلیل این که تحقیقات بلندمدت دقیقی روی اثرات عصاره لوبیای سفید صورت نگرفته، در مورد بی خطر بودن مصرف این عصاره برای طولانی مدت اطلاعات چندانی در اختیار نداریم. البته هشدارهایی در این مورد وجود دارد که عصاره لوبیای سفید شاید عوارض جانبی مانند حالت تهوع، نفخ، گاستریت و اسهال داشته باشد. مکمل های عصاره لوبیای سفید از نظر بی خطر بودن برای زنان باردار، شیرده، کودکان و افرادی که بیماری های خاصی دارند مورد آزمایش قرار نگرفته اند. بنابراین اگر تصمیم دارید از این محصول استفاده کنید با پزشک مشورت نمایید.
موسسه ملی سلامت توصیه می کند برای کاهش وزن، یک برنامه مدیریت شده که شامل تغذیه سالم و ورزش منظم باشد داشته باشید، به اندازه کافی بخوابید و از استرس دور باشید تا به وزن متعادلتان برسید. اگر در نظر دارید از عصاره لوبیای سفید کمک بگیرید، پیش از این کار با پزشک مشورت کنید.

( تبیان )