آب گوجه فرنگی

معرفی 5 خاصیت آب گوجه فرنگی

( خواص خوراکیها )

معرفی 5 خاصیت آب گوجه فرنگی

( گوجه فرنگی می تواند از ابتلا به برخی سرطان ها جلوگیری کند )

آب گوجه فرنگی یکی از انتخاب های مناسب برای کسب خواص این ماده غذایی است. در این مطلب خواصی از آب گوجه فرنگی را ارائه می دهیم تا این نوشیدنی انرژی بخش را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

گوجه فرنگی منبع لیکوپن

لیکوپن یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان های جهان است. این آنتی اکسیدان در گوجه فرنگی و آب آن وجود دارد. یک لیوان آب گوجه فرنگی نزدیک به 50 درصد از نیاز روزانه بدن به لیکوپن را برآورده می کند. این آنتی اکسیدان با رادیکال های آزادی که باعث پیری پوست و ابتلا به سرطان می شوند مقابله می کند. لیکوپن برای مراقبت از قلب و کاهش کلسترول نیز مفید است.

آب گوجه فرنگی منبع ویتامین C

این نوشیدنی حاوی ویتامین C فراوانی است. این ویتامین نیز به تقویت دستگاه دفاعی بدن و بهبود روند ترمیم زخم ها کمک می کند. نوشیدن آب گوجه فرنگی میزان نیاز بدن به ویتامین c را به خوبی تأمین می کند.

آب گوجه فرنگی منبع ویتامین A

ویتامین A نیز به میزان زیادی در آب گوجه فرنگی یافت می شود. این نوشیدنی حاوی بتاکاروتن است که سلامت چشم ها، استخوان ها، دندان ها و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

گوجه فرنگی منبع ویتامین K

آب گوجه فرنگی حاوی ویتامین K است که یکی از ترکیبات مهم برای جذب کلسیم است. مصرف آن باعث تقویت استخوان ها و دندان ها می شود.

آب گوجه فرنگی حاوی پتاسیم

آب گوجه فرنگی حاوی پتاسیم است. این ماده معدنی برای رشد سلولی و حفظ سلامت عضلات لازم است. به همین دلیل مصرف آب گوجه فرنگی یک نوشیدنی مفید برای ورزشکاران است.

توجه
توجه داشته باشید که این مقاله برای معرفی خواص آب گوجه فرنگی است و خاصیت درمانی برای بیماری ها را ندارد. یعنی نمی تواند جای داوری تجویز شده توسط پزشک را بگیرد. بنابراین اگر از بیماری خاصی رنج می برید، تحت درمان هستید و غیره با پزشک خود مشورت کنید.
و نکته ی دیگری هم که باید مد نظر داشته باشید این است که این ماده ی غذایی در طب سنتی دارای طبع سردی است که مصرف زیاد آن ممکن است برای افراد سردمزاج ایجاد مشکل نماید؛ پس در مصرف آن حد اعتدال را رعایت نمایید. مصلح گوجه فرنگی روغن زیتون است.

همچنین ببینید

گوجه

گوجه‌فرنگی مصرف کن فقط به این 10 دلیل

( خواص خوراکیها ) گوجه‌فرنگی مصرف کن فقط به این 10 دلیل گوجه فرنگی سرشار …