روز دانش آموز

متن های زیبا برای روز دانش آموز

( جملات ویژه 13 آبان روز دانش آموز )

متن های زیبا برای روز دانش آموز

چه دلهره های دلکش و اضطراب های غریبی است این ترانه رویش و این عطش بی امان دانستن!
قدر سرگیجه هایت را قدر پرسش هایت را خوب بدان!
بگذار آسان و بی کاستی، شعله های کوچک اندیشه و احساس در تو شکوفا شود!

*

*

*

به به شده امروز چه پر شور و دل افروز
چون حفظ شده حرمت و وجهه دانش آموز
هر یوم در این عصر به از یوم گذشته است
وین سیزده آبان به از سیزده نوروز

*

*

*

سیزده آبان یکی از روزهای درخشانی است که بر تارک مقدس تاریخ انقلاب اسلامی نورافشانی می کند؛ سیزده آبان به تنهایی بستر وقایع مهمی شد، که هر کدام نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است، سیزده آبان روزی است که دشمن با توسل به سیاست کهنه خود دانش آموزان و دانشجویان را به خاک و خون کشید به این امید واهی که شاید بتواند آنان را از مسیر انقلابی خویش باز دارد.

*

*

*

بلوغ تو چقدر به جوانه های درخت می ماند که رو به پنجره می شکفند!
قرار است پا به نهالستان آوازهای ماه بگذاری.
وقتِ آن رسیده است که خود را با آسمانی ترین روزها بسنجی و با توانستن برابر بدانی.

*

*

*

 13 آبان یک روز معمولی در تقویم ما نیست. روز دانش آموز، تنها یکی از عناوینی است که در تقویم روز 13 آبان نوشته شده است. اهمیت 13 آبان در روزهای معروف انقلاب بر کسی پوشیده نیست؛ روزی که امام خمینی تبعید شد، روزی که دانش آموزان به انقلاب پیوستند و روزی که لانه جاسوسی تسخیر شد.

روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است

*

*

*

از ستم جبر به جان آمدم / از غم املا به فغان آمدم
خسته شدم بنده ز جغرافیا / هم ز اروپا و هم از آسیا
من چه کنم آب و هوایش بد است / یا که فلان رود به رویش سد است؟!
یا که فلان چشمه فلان جا بود / رقص کنان راهی دریا بود؟!
این که نشد آب و نشد نان من! / نمره بده نمره بده جان من!
نمره بیست تو بود دلپذیر / بنده فدای تو شوم ای دبیر!

*

*

*

یوم اللّه سیزده آبان، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان عزیزمان است. این روز با شکوه بدین سبب، روز «دانش آموز» نامیده شد، تا خاطره ی فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش آموزان در سراسر گیتی باشد که با ابرقدرت ها و چپاول گران بین المللی به مبارزه ی بی امان بپردازند و عزت را بر زندگی ذلت بار ترجیح دهند. روز دانش آموز به همه ی مستضعفان جهان می آموزد که علیه مستکبران قیام کنند و حقوق مسلم و از دست رفته ی خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند. پیام روز دانش آموز به مسلمانان این است که: تنها در برابر والایی های ارجمند مکتب توحید به نماز بایستید و فقط در پیشگاه خدا به کرنش و سجود بنشینید.

*

*

*

هرکسی درجستجوی دانش است

اجر او تا منزلش در زایش است

او قدم هایش در راه خداست

علم نافع مایه ی آرامش است

روز دانش آموز مبارک

*

*

*

سفرهایی از این سال تا تولد لطیف باران، برای تو ترسیم شده است. خنده های گلبرگ های نو، چقدر شبیه سجاده کوچک توأند که وقت نماز، همه جا را معطر می کند! بلوغ تو آغازگر مسیر پر از مهر بندگی است.

*

*

*

دانش آموزان ایرانی حماسه های بزرگی را در عرصه نبرد، دانش و خودسازی رقم زده است. او قلبی دارد که هزار بار سپیده در او طلوع کرده است او چشمی دارد که امید آشناتر از آن نیافته است و حنجره ای دارد که جز پاکی و ایمان چیز دیگری از آن نجوشیده است، امید آنکه چشم های امید ما که قلبی پر از سپیده دارد و چشمی پر از امید، امید فرداهای ما را برآورده سازد و کشوری سپید برای خویش و همنوعان خویش سازد.

*

*

*

خنده های تو، در ذهن این دوران، سپرده می شود تا سال ها بعد، به بازخوانی خوش خاطرات بنشینی.
روز دانش آموز مبارک

*

*

*

دانش آموزان، گل بوته هایی تشنه در کنار جویبار این دیارند. آموزگاران، چشمه ساران بهارند و هر مدرسه، آبشخور آب حیات است. روز دانش آموز، فرصتی برای تجدید عهد با قلم، کتاب و دین و دانش است. دانش آموزی که قدر گوهر خویش رابشناسد و ارزش زندگی و زمان را بداند، مجاهدی است که در سنگر دانش به ستیز با جهل، تاریکی و بی مسؤولیتی می پردازد. دانش آموز متعهد و ایمان مدار ایرانی باید در کنار درس و علم، برای ادب و کمال، سهمی بزرگ قایل شود. سعادت و آینده ی درخشان دانش آموز تنها در گرو درس خوب و نمره های عالی نیست، بلکه دانش آموز باید به چیزهای دیگری نیز بیاندیشد مانند: معنویت، انسان دوستی و خداجویی.

*

*

*

این سیزده آبان همان ثابت روز است، کین روز شده ثبت به دیباچه هر روز
هر سال به و ماه به و روز به و به امروز ز دیروز و دگر روز به امروز.

*

*

*

در ایران الله نشان رهایی است / دانش اموز را باشد نشان اشنایی
هر روز هر مکان است دانش آموزی / ولی ۱۳ آبان است روز حکمت آموزی
روز دانش آموز بر دانش اموزان مبارک.

*

*

*

وظیفه ی دانش آموزان، تنها فراگیری معلومات کتاب ها و محتوای علمی درس ها نیست، بلکه توجه به رشد شخصیت، شکوفا ساختن استعدادهای نهفته، تقویت روحیه ی خودباوری، خداباوری و اعتماد به نفس و توجه به دیانت درکنار دانش و فن نیز از وظایف آنان است. دانش آموزان ایران اسلامی می توانند هم زمان با تحصیل، بذر باور را در زمین بارور دل ها بیافشانند و نهال ایمان را در بوستان جان خود بنشانند تا بعدها ـ پس از فراغت از تحصیل ـ شاهد شکفتن شکوفه ی صداقت و خلوص و خدمت بر شاخسار وجودشان باشند.

*

*

*

اختر و ماهی فروزانی محصل/تو آن جوایای عرفانی محصل
به دنیای که تاریک است از جهل/همان خورشید تابانی محصل

( زمزار )

همچنین ببینید

روز نوجوان

اس ام اس روز نوجوان

اس ام اس روز نوجوان؛ بیا و به اشیای پیرامون خود رنگ معنویت بزن کارهایت …