گل

مزایای وجود گیاهان در خانه چیست؟

(گل و گیاه)

مزایای وجود گیاهان در خانه چیست؟

( محیطی آرام و دل پذیر در خانه با همزیستی با گیاهان )

گیاهان به کاهش استرس و ایجاد احساس رفاه کمک می کنند

اکثر ما به طور غریزی می دانیم که نزدیک شدن به سبزه، باعث می شود که ما با محیط اطرافمان احساس راحتی بیشتری کنیم. ما گیاهان را در اطرافمان تجربه می کنیم. ساختمان ها ساکت تر و راحت تر هستند، اما در عین حال تحریک پذیر تر و جذاب ترند. بخش قابل توجهی از تحقیقات علمی، به طور قطعی نشان داده است که محوطه سازی داخلی اثرات قابل توجهی بر سلامت شهروندان ساختمان دارد.افرادی که در دفاتر کار می کنند بیشتر مولد هستند، روزهای کمتری در سال مریض می شوند، اشتباهات کمتری دارند. و هنگامی که محوطه سازی داخلی محیط زیست خود را تقویت می کند، آنها خوشحال می شوند. بیماران در بیمارستان ها از داشتن ارتباط با طبیعت بیشتر برخوردار می شوند. حتی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برای دانش آموزان در محیط های آموزش باعث عملکرد بهترشان می شود.

گیاهان به بهبود کیفیت هوا کمک می کنند

توافق کلی بین دانشمندان این است که گیاهان محیط داخلی را بهتر می کنند و در مبارزه با پدیده مدرن سندرم ساختمان بیمار (SBS) مفید هستند. هیچ علت خاصی از SBS مشخص نشده است اما کیفیت ضعیف هوا ، سر و صدای بیش از حد و کنترل ناکافی نور و رطوبت، به نظر می رسد عوامل مهمی هستند. زیرا گیاهان دارای سطوح وسیع و تبادل گازها و آب با محیط اطراف هستند، گیاهان می توانند به مقابله با برخی از این مسائل کمک کنند. مزایای ویژه گیاهان داخلی عبارتند از:

  • کاهش سطح دی اکسید کربن
  • افزایش رطوبت
  • کاهش سطوح آلاینده های خاص، مانند بنزن و دی اکسید نیتروژن
  • کاهش سطح گرد و غبار هوایی
  • نگه داشتن دمای هوا پایین

گیاهان به کاهش سر و صدا کمک می کنند

استفاده از گیاهان برای کاهش سر و صدا از زمان ساخت جاده های شلوغ استفاده شده است. اخیرا تحقیقات نشان داده است یکی دیگر از مزایا: گیاهان داخلی می تواند به کاهش سطح سر و صدای پس زمینه در داخل ساختمان نیز کمک کند. مطالعات ما نشان می دهد که گیاهان و برگ های آنها جذب، پراکنده و یا منعکس پس زمینه سر و صدا هستند، در نتیجه باعث ایجاد محیطی راحت تر برای ساکنان می شوند . پیتر کاستا، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه جنوب بانک لندن، متوجه شد که گیاهان خاصی در جذب فرکانس های بالا بسیار خوب هستند. گیاهان بهترین جذب کننده صدا برای افرادی که در فضاهای آکوستیکی زندگی می کنند هستند.

گیاهانی که حشرات موذی را از شما دور می کنند

برخی از گیاهان معطر و خانگی با ایجاد گاز در محوطه آپارتمان به دور شدن حشرات موذی از محیط به خصوص در فصل تابستان کمک می کنند. گیاهان خوشبو و معطر مانند گل مریم، اسطوخودوس، بادرنجبویه و ریحان که عمر کوتاهی دارند در برای دفع حشرات موذی در محیط مفید هستند. می توان با استفاده از گیاهان سبز که گیاهانی سایه دوست هستند در کنار پنجره، به دفع حشرات موذی در محیط خانه کمک کرد.

نتیجه گیری

وقتی چشم تان به گل و گیاه های داخل خانه میفتد از نظر روانی تاثیرات بسیار زیادی روی شما و مغزتان می گذارد و باعث افزایش روحیه ی مثبت در شما می شود. آرامشی که با تماشای گل و گیاه به شما دست می دهد حتی برای پوست شما نیز مفید است و در کل آرامش باعث سلامت بهتر پوست و زیبایی بیشتر شما می شود.

( آلامتو )

همچنین ببینید

نگهداری از گلها و گیاهان بهاری در خانه

آموزش نگهداری و پرورش گل و گیاه در خانه

آموزش نگهداری و پرورش گل و گیاه در خانه اگر شما به کاشت گل و …