ویژگی های کلاس مجازی در خانه

( رپورتاژ آگهی )

ویژگی های فضای کلاس مجازی در خانه

این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد تحصیل بسیاری از دانش آموزان در کلاس مجازی مدارس هستیم. البته کلاس مجازی هم مثل تمام پدیده های دیگر دارای معایب و محاسنی هست. که بررسی آن ها را به فرصت دیگری واگذار می کنیم، اما آنچه امروز در این مقاله میخواهیم به آن برسیم این است که یک کلاس مجازی که در منزل برگزار می شود، و به طور کلی فضای آموزشی بچه ها در منزل باید دارای چه ویژگی هایی باشد:

ویژگی های کلاس مجازی در خانه

بیشتر متخصصین تعلیم و تربیت و روانشناس کودک معتقدند که ترجیحاً کلاس مجازی در اتاق خود کودک برگزار نشود. به نظر می رسد شرایط حاضر شرایطی موقت نباشد و در خوشبینانه ترین حالت بچه ها این سال تحصیلی را تا پایان به همین شکل یعنی آموزش آنلاین سپری کنند. پس لازم است دست به کار شوید و فضایی را برای این کار در نظر بگیرید.

چرا اتاق خود کودک نه؟

چون این فضا همان جایی است که کودک در آن بازی می کند. می خوابد، نقاشی می کند و … در نتیجه در این اتاق به جز تجهیزات آموزشی اسباب بازی ها، وسایل خواب، لباس ها، و … نیز وجود دارند. در نتیجه طبیعی است که در حین آموزش حواس کودک دائم متوجه آن ها باشد.

یک فضای محدود را در نظر بگیرید. جایی که به لحاظ معماری با درب و دیوارها فضای آن محدود شده باشد. بعضی از مادران، قسمتی از انبار منزل و بعضی دیگر، یک اتاق خواب را برای این کار تجهیز کرده اند. لازم نیست حتماً این فضا خیلی بزرگ باشد. اما مهم است که کودک آنجا احساس بدی نداشته باشد. قطعاً نور و تهویه مطبوع هوا از گزینه های مهم دیگر هستند.

اگر یکی از اتاق خواب ها را برای این کار در نظر گرفته اید، دقت کنید فضای آن کمتر با دکوری ها تجهیز شده باشد.

وسایل اساسی مثل کتاب ها، دفترها، ماژیک ها، و … همگی در همین اتاق باشند. تا کودک مجبور نباشد هر بار برای یک وسیله مجدد به اتاق خودش برود.

مجبور نیستید خیلی هزینه کنید. از سبدهای کوچک پلاستیکی که قیمت زیادی ندارند و حتی در آشپزخانه هر خانه ای، چند عدد از آن ها پیدا می شود، هم می توانید استفاده کنید. و ماژیک ها و مداد ها و کتاب و دفتر ها را در آن ها قرار دهید.

ویژگی های کلاس مجازی در خانه

از آنتن دهی خوب اینترنت در فضای کلاس مجازی مطمئن شوید. حتی اگر مجبور شوید که مکان قرار گیری مودم را تغییر دهید.

حتماً از میز و صندلی استفاده کنید. نشستن روی زمین و نگاه کردن به لپ تاپ برای کلاس مجازی یا حتی انجام دادن تکالیف روی زمین، کار سختی است. و همین امر سبب زودتر خسته و دلزده شدن کودک می شود.

اگر دو یا چند فرزند دارید که قرار است به صورت مشترک و در یک زمان از این فضا استفاده کنند، دقت کنید وسایلی مانند میز و صندلی به تعداد وجود داشته باشد. و حتماً به آن ها گوشزد کنید که برای حضور در کلاس مجازی از گوشی استفاده کنند. تا با پخش صدا مزاحم یکدیگر نشوند.

همچنین ببینید

کفپوش

چه کفپوشی برای پارکینگ تهیه کنم؟

( رپورتاژ آگهی ) چه کفپوشی برای پارکینگ تهیه کنم؟ در این مقاله با انواع …