اکواریوم داروی استرس

آکواریوم داروی استرس

آکواریوم داروی استرس؛

استرس و اضطراب پیامدهای زندگی مدرن و ماشینی هستند، از این رو بسیاری از دانشمندان و محققان در زمینه یافتن راههای مقابله با استرس و کاهش آن فعالیت می کنند ، حاصل این پژوهشها لیست بلندی از راهکارها ست با عنوان:

چگونه استرس را از خود دور کنیم؟

توصیه هایی مثل مسافرت، معاشرت با دوستان، گشت وگذار در طبیعت و دنبال کردن علایق گزیده ای از فعالیتهای موثر در کاهش استرس از نظر محققان هستند.
انجام برخی از این فعالیتها مستلزم صرف زمان و هزینه است که با محدودیتها و مشغله های امروزی، همواره راه حل های کاربردی به نظر نمی رسند لذا توجه به راهکاری که بدون جدا کردن ما از روند زندگی آرامش را برای ما به ارمغان بیاورد ،از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. نگهداری از آکواریوم برای کاهش استرس، راه حلی است که تقریبا تمامی کارشناسان بر آن اتفاق نظر دارند. حرکات خاص ماهیها که نتیجه میلیونها سال تکامل آنهاست بسیار لطیف و روح نواز و در نوع خود منحصر بفرد است و کمتر موردی در طول یک روز کاری می تواند به این اندازه توجه ما را به خود جلب نماید. به دلیل توصیه های موکد و نتیجه های مثبت دریافتی از طرف مردم، تنها در 20 سال اخیر تعداد آکواریوم داران در دنیا 10 برابر شده و ماهی جایگاه دومین حیوان خانگی محبوب دنیا را پیدا کرده است. و فقط در ایالات متحده 8 میلیون خانواده آکواریوم دارند.

این مطلب تا آنجا مورد توجه قرار گرفته ، که روانشناسان برای افرادی که امکان داشتن آکواریوم را ندارند تماشای فیلمهای مرتبط با آبزیان و یا نصب اسکرین سیور آکواریوم روی کامپیوترهایشان را توصیه می کنند.
آکواریوم در حال حاضر در درمان کودکان بیش فعال، آلزایمر و حتی کنترل فشار خون توسط پزشکان و روانشناسان مورد استفاده قرار می گیرد. کافیست در گوگل در مورد تحقیقاتی که در دنیا بر روی نتایج درمانی استفاده از آکواریوم انجام می شود جستجو کنید، قطعا از مشاهده نتایج آن حیرت زده خواهید شد.

خوشبختانه پیشرفت های صنعتی در سالهای اخیر، دغدغه نگهداری از آکواریوم را نیز به حداقل رسانده است و شما با داشتن یک آکواریوم کارآمد و مجهز به وسایل مدرن مثل فیلتراسیون کامل ، نور پردازی تایمردار و یا غذاریز اتوماتیک می توانید سالهای سال از داشتن آکواریوم لذت ببرید و تاثیرات مثبت آن را در سلامت خود و اطرافیان شاهد باشید.

(آب سکون)

همچنین ببینید

پروانه ماهی ماسک‌دار (راکون خط قرمز) (Chaetodon Lunula - Raccoon butterflyfish)

پروانه ماهي ماسک‌دار (راکون خط قرمز)

پروانه ماهی ماسک‌دار (راکون خط قرمز) (Chaetodon Lunula – Raccoon butterflyfish) پروانه ماهي راکون خط قرمز (ماسک دار) …