ماهی تترای قرمز (تترای شعله ای)
ماهی تترای قرمز (تترای شعله ای)

ماهی تترای قرمز(تترای شعله ای)

  ماهی تترای قرمز (تترای شعله ای)

Hyphessobrycon flmmeus  

این ماهی بسیار زیبا تقریباً دارای تمام رنگهای طیف نوری ، از بنفش متمایل به سبز یا آبی در قسمت جلو و قرمز روشن در عقب با خطوط سیاه بر روی شانه می باشد .طول آن تا چهار سانتی متر می رسد .ماهی نسبتا مقاوم و بی ضرری که نگهداری و تکثیر آن نیز تا حدودی آسان است .در بیشتر ممالک تکثیر آنها تا حد تامین تقاضا بوده ، لذا احتیاجی به وارد کردن دائمی از مناطق بومی نمی باشد .برای اینکه این ماهی بتواند زیبایی رنگ آمیزی خود را نشان بدهد ، باید در آکوآریوم های بزرگ که دارای گیاه کافی و حرارت 24 درجه سانتیگراد است نگهداری شود .همچنین گهگاه باید به آن دافنی یا سایر انواع غذاهای زنده داده شود .

تترای شعله ای نارنجی رنگ
تترای شعله ای نارنجی رنگ

تشخیص نر و ماده آن نسبتا آسان است .نرها مانند سایر انواع کاراسین ها بر روی قسمت انتهایی باله مخرجی دارای قلابی هستند که هنگام صید با تورهای دستی ، این قلاب ها در داخل چشمه ریز توری گیر می کنند ، در صورتی که ماده ها به آسانی از تور تخلیه می باشد .همچنین باله مخرجی ماهی نر بزرگتر و پر تر از باله مخرجی ماهی ماده است .بدن ماهی نر نسبتا راست است در صورتی که بدن ماهی ماده محدب می باشد .تشخیص جنسها از روی رنگ آمیزی آنها عملی نیست .
در هر دوره تخم ریزی روی هم حدود 100 عدد تخم تولید می کند که در 10 مرحله و در هر مرحله 10 عدد تخم گذاشته می شود .تخمها بسیار ریز ، بی رنگ و دارای حالت چسبندگی می باشند .تخم ریزی معمولا بر روی گیاهان آکواریوم انجام می شود .نحوه تولید مثل این ماهی شبیه تترای نئون است.

ماهی تترای قرمز (تترای شعله ای)
ماهی تترای قرمز (تترای شعله ای)

مشخصات تترای قرمز(شعله ای)

نام علمی: Hyphessobrycon Flammeus

نام های رایج :  تترا قرمز آتشی، تترای قرمز

خانواده: Characidae

زیستگاه: امریکای جنوبی، برزیل

خلق و خو: صلح جو

دمای مناسب: ۲۴ الی ۲۷ درجه سانتیگراد

پ هاش:۶ الی ۸

حداکثر طول: ۳ الی ۵ سانتیمتر

توضیحات: زندگی در گروه مثلا پنج تایی به بالا را ترجیح میدهد. با اکثر صلح جویان سازگارند، گه گاه شیطنت میکنند ولی مشکل ساز نمیشوند. تانک های گیاهی و محدوده باز برای شنا برایشان مناسب است

 (زمزار)

 

همچنین ببینید

پروانه ماهی ماسک‌دار (راکون خط قرمز) (Chaetodon Lunula - Raccoon butterflyfish)

پروانه ماهي ماسک‌دار (راکون خط قرمز)

پروانه ماهی ماسک‌دار (راکون خط قرمز) (Chaetodon Lunula – Raccoon butterflyfish) پروانه ماهي راکون خط قرمز (ماسک دار) …