عکس ماهی تترای قلب خونی
عکس ماهی تترای قلب خونی

ماهی تترای قلب خونی

  ماهی تترای قلب خونین (Bleeding Heart Tetra)

قد این ماهی که بومی کلمبیا است تا 9 سانتیمتر می رسد . شکل آن در مقایسه با سایر تتراها پهن تر است . بر روی باله مخرجی نر و ماده خطوط عاجی رنگی وجود دارد. قسمت فوقانی بدن تیره متمایل به سیاه و قسمت زیرین آن قرمز رنگ است .

تکثیر آن در شرایط مصنوعی نسبتا سخت است و برای تامین نیاز آکوآریوم دارها ،این ماهی از مناطق بومی آن آورده می شود .

مشخصات ماهی تترای خونین دل

تترای قلب خونی نام خود را از نشانی که بر روی بدن دارد گرفته است.این ماهی دارای قسمتی به رنگ قرمز بر روی بدن نزدیک به آبشش ها می باشد.زیستگاه این ماهی آمریکای جنوبی است.نگهداری تترای قلب خونی کار دشواری است و انتخاب آن برای نگهداری، گام بزرگی برای یک آکواریوم دار حرفه ای شدن است.

عکس ماهی تترای قلب خونی
عکس ماهی تترای قلب خونی

آکواریومی با گیاهان فراوان و حداقل حجم ۱۱۴ لیتر شرایط ایده آل طبیعی را برای این ماهی فراهم می کند.قرار دادن تخته سنگ و تکه های چوب به کاهش استرس ماهی کمک می کند.دمای ۲۲ تا ۲۵ درجه ی سانتی گراد، پی هاش اسیدی ملایم و فیلتراسیون قوی، بهترین شرایط را برای تترای قلب خونی ایجاد می کند.

نیاز به آب سبک تا نیمه سنگین با سختی 4 تا 10 درجه آلمانی ، ph 6 تا 6/5 .

تترای قلب خونی در هر زمانی که بخواهد تخمریزی می کند و تشخیص زمان آن به خوبی ممکن نیست.به همین علت فراهم کردن فضای طبیعی برای در امان ماندن تخم ها در آکواریوم یا استفاده از زایشگاه ضروری است.پی هاش اسیدی ملایم بهترین پی هاش برای تخمریزی می باشد.پس از تخمریزی لازم است که والدین از آکواریوم خارج شوند.پس از خروج لارو ها از تخم باید آن ها را با نوزاد میگوی آب شور یا غذاهای پودر شده تغذیه نمود.

این ماهی را می توان با انواع غذا ها از جمله میگوی آب شور، کرم خونی، دافنی و انواع غذاهای خشک تغذیه نمود.

عکس ماهی ماده تترای خونین دل
ماهی ماده تترای خونین دل

سازگاری

تترای قلب خونی با ماهی هایی از جمله گورامی، دانیو، رازبورا، دیسکس، آنجل، گوپی، پلاتی، مولی، دم شمشیری و سایر گونه های تترا سازگاری دارد.

تترای قلب خونی گونه ای گله ای است که برای نگهداری در آکواریوم باید حداقل دسته ای 7 تایی باشند ، چرا که در موارد مشاهده شده با تعداد کمتر ، تحلیل بدن به لحاظ روانی و یا تغییر در رفتار به سمت تهاجمی شدن حتمی خواهد بود.

یک جفت ماهی تترای قلب خونین
یک جفت ماهی تترای قلب خونین

(زمزار)

همچنین ببینید

پروانه ماهی ماسک‌دار (راکون خط قرمز) (Chaetodon Lunula - Raccoon butterflyfish)

پروانه ماهي ماسک‌دار (راکون خط قرمز)

پروانه ماهی ماسک‌دار (راکون خط قرمز) (Chaetodon Lunula – Raccoon butterflyfish) پروانه ماهي راکون خط قرمز (ماسک دار) …