تتراي چشم قرمز
تتراي چشم قرمز

ماهی تترای چشم قرمز (چشم چراغی)

تتراي چشم قرمز

Moenkhausia Sanctaefilomenae / Red Eye Tetra

ماهی تترای چشم قرمز یا چشم چراغی گونه ای خوش مشرب و زیباست که در صورت قرار گرفتن در مخازن اجتماعی با دیگر ساکنین آبزی دان مشکلی نخواهند داشت.

در اسارت به صورت انفرادی یا جفت احساس راحتی نمی کند و به همین علت توصیه میشود که این ماهی را به صورت گله ای نگهداری کنید(حداقل 7 عدد).

مخازن نگهداری این تترا باید دارای گیاهکاری متراکم در اطراف ، قدری گیاه شناور به جهت کاهش شعاع های منبع نوری و سنگریزه ها یا سازه های مورد استفاده به رنگ تیره برای بهتر جلوه نمایاندن رنگ های جذابش باشد . آن ها با شنا در طبقات میانی آب تقاضای آنچنان خاصی در مورد کیفیت آب ندارند .

ماهی تترای چشم قرمز (چشم چراغی)
ماهی تترای چشم قرمز (چشم چراغی)

پ هاش  کمی اسیدی تا خنثی به همراه درجه سختی سبک تا نیمه سنگین قابل پذیرش خواهد بود . دما را در 21 – 25 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید. این تترا در مورد غذا سختگیر نیست. آن می تواند به مدت طولانی با غذاهای خشک اما متنوع به سلامت باقی بماند. همچنین غذاهای زنده ای مانند لارو پشه، دافنی و توبیفکس به صورت هر از چندگاه مطلوبند .

تفرق جنسی از طریق نرهای کوچکتر و ماده های چاقتر امکان پذیر است . برای تکثیر لازم به ذکر است که هیچ تفاوت خاصی با عمده تترا ها ندارد .

عکس ماهی تترای چشم چراغی
عکس ماهی تترای چشم چراغی

(زمزار)

 

همچنین ببینید

پروانه ماهي هشت بند (Chaetodon Octofasciantus)

پروانه ماهی هشت بند (Chaetodon Octofasciantus)

(معرفی ماهیان زینتی آب شور) پروانه ماهي هشت بند (Chaetodon Octofasciantus) این نوع پروانه ماهی …