لیمو شیرین

خاصیت های لیمو شیرین

( خواص خوراکیها )

خاصیت های لیمو شیرین 

حتما شنیده‌اید كه گفته‌اند سیب سلطان میوه‌هاست و اگر خواص لیمو ترش را برای شما بشماریم مطمئنا قبول خواهید كرد كه سلطان میوه‌ها لیمو ترش است .
لیمو ترش به علت داشتن خواص اسیدی ، ضد عفونی كننده قوی است حتی اگر در مسافرت‌ها به آب آشامیدنی مشكوك هستید و می‌ترسید از آن بنوشید كافی است چند قطره آب لیمو ترش را در آن بریزید آب ر ا كاملا استریلیزه كرده و میكروب‌های موجود در آب را از بین می برد .
كسانیكه می خواهند خود را لاغر كنند اگر صبح ناشتا آب لیمو ترش را با یك لیوان آب مخلوط كنند و مقدار كمی عسل به آن اضافه نمایند و آن را بنوشند تا ظهر گرسنه نخواهند شد و بدین ترتیب از شر چربی‌های اضافی راحت خواهند شد .
بهترین كلسیم آن است كه از پوست تخم مرغ و آب لیمو تهیه می كنند . برای تهیه كلسیم طبیعی یك تخم مرغ را تمیز شسته و در یك لیوان بگذارید و روی آن آب یك لیمو ترش را بریزید و آن را مدت دو سه ساعت در جای خنكی بگذارید سپس تخم مرغ را در آورده و آب لیمو را كه دارای مقدار زیادی كلسیم است می توانید روی سالاد ریخته و یا با عسل یا شكر شیرین كرده بنوشید از تخم مرغ هم كه پوست آن نرم شده می توانید هنوز استفاده كنید .
برای گلو درد بهترین دارو لیمو ترش است . یك قاشق چای خوری آب لیمو ترش را در آب نیمه گرم بریزید و با آن غرغره كنید ورم گلو و گلو درد را برطرف خواهد كرد .
برای گرفتگی بینی و زكام كافی است چند قطره آب لیمو را با یك قاشق چایخوری آب مخلوط كرده و در بینی بچكانید . برای رفع كرم معده و روده باید یك لیمو ترش را با پوست و هسته له كنید و آن را با یك لیوان آب سرد و یك قاشق عسل مخلوط كده و بمدت یك ساعت قبل از خواب نوشید .
برای جلوگیری از خون ریزی بینی كافی است كه یك تكه پنبه را آغشته به آ ب لیمو كرده و در سوراخ بینی بگذارید خون دماغ را برطرف خواهد كرد .
اگر در صورت شما لكه و جوش قرمز رنگ وجود دارد درمان آن با آب لیمو و نمك است . بدین ترتیب كه در مقداری آب لیمو نمك بزنید و آنرا با پنبه روی صورت خود بمالید لكه ها و جشوها را برطرف می كند .
بهترین دارو برای پوست دست شما مخلوط گلیسیرین و آ ب لیمو است . آب لیمو و گلیسرین را به نسبت مساوی مخلوط كنید و به دست‌های خود بمالید ببینید كه چقدر پوست دست‌ها صاف می شود . در زمستان برای جلوگیری از سرما زدگی دستهای خود را با آ ب لیمو ماساژ دهید . خوردن آب لیمو سنگ‌های كلیه را نیز دفع می كند.
آب لیمو ترش و اسانس آن برای بدن، ذهن و روح بسیار مفید است. اسانس لیمو به واسطه انرژی‌زا بودن آن مشهور است. در كشور ژاپن به واسطه اثرات شاداب كننده و فرح بخش این اسانس، آن را به هنگام كاركردن كارمندان در فضا منتشر می‌كنند.
همچنین می‌توان از چند قطره از اسانس لیمو به عنوان بخور استفاده كرد، یا مقداری ازآن را در وان حمام ریخت. این كار باعث سرحال شدن كلیه اعضا بدن می‌شود. البته نباید هرگز اسانس لیمو را بدون رقیق كردن برروی پوست بكار برد، زیرا باعث بروز مشكلات پوستی می‌شود.
سعی كنید در نوشیدنی‌هایتان از آب لیمو استفاده كنید. فرضا هر روز صبح یك عدد لیمو را با مقداری آب گرم میل كنید. نوشیدن این مایع به جای نوشیدن چای باعث می‌شود شما بدن سالم‌تری داشته باشید.
همچنین در اثر نوشیدن مایعات حاوی آب لیمو، چشم‌های شما درخشان‌تر شده و پوستی سرحال‌تر از قبل خواهید داشت.
در صورت تمایل برای بهتر كردن طعم آن می‌توانید از شكر یا عسل استفاده كنید.
لیمو دارای اثرات ضد عفونی كننده و قابض است و بدین جهت می‌توان از آن برای درمان گلودرد استفاده نمود.
با توجه به مقدار بسیار زیاد ویتامین “ث” موجود در لیمو، مصرف آن باعث افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن می‌شود. برای فرد مبتلا به آنفلونزا و سرماخوردگی مصرف مخلوطی از آب لیمو تازه با عسل در یك لیوان آب گرم بسیار مفید است.
مصرف آب لیمو باعث كاهش تب در افراد بیمار می‌شود. به عنوان مثال اگر چند قطره از اسانس لیمو یا مقداری آب لیمورا به آب سرد اضافه كنید، سپس با استفاده از یك دستمال آن را روی پیشانی تب دار قرار دهید، این كار باعث كاهش تب وتقویت نیروی بدن خواهد شد.
ذكر این نكته ضروری است كه قبل از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب باید از قرار دادن اسانس لیمو به صورت مستقیم برروی پوست خودداری شود، زیرا ممكن است باعث بروز حساسیت‌های پوستی گردد.

 

معرفی 10 خاصیت لیمو شیرین
لیمو باعث تسكین سردردهای معمولی و سردردهای میگرنی می‌شود. برای این منظور می‌توان ‌٥ قطره اسانس لیمو را در‌٢٥ میلی لیتر از یك روغن حامل مناسب (مانند روغن بادام) مخلوط كرد و آن را با استفاده از یك دستمال كتانی برروی ناحیه مبتلا به درد ماساژ داد.
اگر پوست شما چرب است، می‌توانید آن را با لیمو كه یك ماده قابض است تمیز كنید. به این ترتیب كه یك قاشق چای خوری آب لیمو را در دو فنجان آب مقطر بریزید و با یك پنبه تمیز صورت خود را با آن پاك كنید. این كار باعث كاهش چربی پوست می‌شود و از پدید آمدن جوش‌های صورت جلوگیری می‌كند. در صورت استفاده از این لوسیون برای جلوگیری از رشد باكتریها بهتر است هرروز یك محلول تازه درست كنید. مصرف این محلول باعث خشك شدن پوست می‌شود و برای پوست‌های چرب بسیار مفید است. اما در صورت داشتن پوست خشك از مصرف آن خودداری كنید.
آب لیمو برای پوست سر بسیار مفید است و شوره سر را كاهش می‌دهد. عصاره حاصل از آبگیری یك لیموی تازه را حدود ‌١٠ دقیقه برروی پوست سر مالش دهید و سپس آن را با آب به طور كامل بشوئید. همچنین آب لیمو می‌تواند به عنوان یك تقویت كننده مو وضد خارش، به صورت ماساژ برروی پوست سر استفاده شود.
آب لیمو یك ضد ویروس عالی می‌باشد و همچنین مصرف آن برای سرماخوردگی شدید بسیار مفید است. بدین منظور یك عدد لیمو را با مقداری نمك میل كنید. در صورت تمایل می‌توان عصاره گرفته شده را در آب رقیق كرد و سپس مصرف نمود.
به علاوه شستشوی موی چرب با استفاده از آب لیمو باعث كاهش چربی آن می‌شود. به این صورت كه عصاره حاصل از ابگیری دو عددلیمو در یك لیتر آب مورد استفاده قرار دهید و موهایتان را با این محلول بشویید. این روش باعث درخشان و شاداب شدن انواع موها می‌شود. همچنین مصرف آن باعث می‌شود موهای طلایی رنگ روشنتر شوند.
لیمو تقویت كننده حافظه است. چند قطره از اسانس لیمو را روی یك دستمال ریخته و از طریق بینی استنشاق كنید. همچنین می‌توان این كار را در مواقعی انجام داد كه می‌خواهید چیزی رابه یاد بیاورید. مغز شما با استنشاق اسانس لیمو نیروی تازه‌ای بدست خواهد آورد.
لیمو همواره به عنوان یك ماده تسكین دهنده روح مطرح بوده است. استشمام رایحه معطر لیمو در طی تمرینات تمركز و تعمق روح (مدیتیشن) بسیار مفید است. برای انجام این كار كافی است كه سه قطره از اسانس لیمو را به یك كاسه حاوی آب گرم افزوده و آن را در هوای اتاق قرار دهید. به این ترتیب در طول استشمام رایحه معطر لیمو به یك آرامش مطلوب فكری و روحی دست خواهید یافت.
ابن سینا پزشک معروف ایرانی آب لیمو را بهترین دارو برای تشنجات ناشی از تب می دانست و یرقان را هم با لیمو معالجه می کرد . سنت هیلدگر نیز مصرف پوست لیمو را به زنان باردار تجویز می کرد تا ویار آنها فروکش کند ، قوه هاضمه آنها تقویت شود و دل به هم خوردگی و تهوع آنان برطرف گردد .
در نهایت اینکه ، ترشی معده ، سو ء هاضمه ، تب و گریپ را هم می توان با لیمو درمان و یا مهار نمود.

همچنین ببینید

معرفی 10 خاصیت لیمو شیرین

معرفی 10 خاصیت لیمو شیرین

( خواص خوراکیها ) معرفی 10 خاصیت لیمو شیرین مصرف لیمو شیرین در زمان سرماخوردگی …