دارچین

دارچین، نسخه ای برای كاهش وزن

(خواص خوراکیها)

دارچین، نسخه ای برای كاهش وزن

در طول تاریخ، دارچین یكی از ادویه‌ های بسیار محبوب و پرمصرف بوده است. افزون بر این، پژوهش‌ های دانشمندان در سال‌ های اخیر نشان میدهد این ادویه فواید بسیار زیادی نیز دارد؛ فوایدی كه اطلاع از آنها مطمئنا شما را قانع می‌كند دارچین را به برنامه غذایی‌تان بیفزایید.

پایین آورنده كلسترول: پژوهش‌ها نشان می‌دهد تنها نصف قاشق چایخوری دارچین در هر روز می‌تواند پایین آورنده كلسترول LDL خون باشد.

تنظیم‌كننده قندخون: مطالعات انجام شده گویای آن است كه دارچین می‌تواند تنظیم‌كننده قندخون، به ویژه برای افرادی كه دیابت نوع دو دارند، باشد.

ضدعفونی‌كننده: برخی پژوهش‌ها از توانایی شگفت‌انگیز دارچین در متوقف كردن مقاومت دارویی در برخی از انواع عفونت‌ها حكایت دارد.

پیشگیری‌كننده از سرطان: برخی از دانشمندان به این نتیجه رسیدند كه دارچین می‌تواند از پیشرفت سرطان خون و سلول‌های غدد لنفاوی جلوگیری كند.

ضد انعقاد خون: جلوگیری از لخته شدن خون نیز یكی دیگر از خواص دارچین است.

رفع‌كننده آرتروز: در مطالعه‌ای كه در دانشگاه كپنهاگ دانمارك انجام گرفت، هر روز صبح قبل از صبحانه به عده‌ای از افرادی كه از آرتروز (ورم مفاصل) رنج می‌بردند، یك قاشق چایخوری دارچین همراه یك قاشق سوپخوری عسل داده شد. پس از یك هفته مشخص شد این كار تاثیر چشمگیری در درمان ورم مفاصل داشت و این افراد توانستند ظرف مدت یك ماه بدون درد راه بروند.

خاصیت آنتی باكتریال: اضافه كردن دارچین به غذا سبب جلوگیری از رشد باكتری‌ها و فاسد شدن غذا شده و همچنین نگهدارنده طبیعی غذا خواهد بود.

افزایش‌دهنده كاركرد ذهن: در یك بررسی مشخص شد استشمام دارچین باعث بالا رفتن عملكرد حافظه و ذهن می‌شود.

از بین بردن باكتری ای كلای (e-coli): پژوهشگران دریافته‌اند دارچین می‌تواند باكتری ای كلای موجود در آب میوه‌های غیرپاستوریزه را از بین ببرد.

سرشار از مواد مغذی: دارچین سرشار از منگنز، فیبر، آهن و كلسیم است.

جادویی برای كاهش وزن
یكی از موادی كه مصرف آن در برخی از رژیم‌های كاهش وزن توصیه می‌شود، دارچین است.

دارچین به چند دلیل می‌تواند به كاهش وزن كمك كند:

قند خون را می‌كاهد: خوردن بسیاری از غذاها سبب افزایش قندخون می‌شود و اگر این قند كنترل نشود، احتمال افزایش وزن بسیار زیاد خواهد بود. دارچین با كنترل میزان قندخون می‌تواند تا حدی از افزایش وزن جلوگیری كند.

میزان انسولین را كنترل می‌كند: دارچین علاوه بر متعادل نگه داشتن سطح قندخون، میزان انسولین را نیز كنترل می‌كند. میزان انسولین و قندخون ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. پایین نگه داشتن سطح انسولین یكی از مواردی است كه برای سلامت و كاهش وزن اهمیت زیادی دارد.

سبب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود: بدن انسان برای هضم دارچین، نوعی واكنش شیمیایی خاص انجام می‌دهد. این فعل و انفعالات در واقع سبب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود تا به این‌ ترتیب گرمای اضافه‌ای را كه از طریق مصرف دارچین ایجاد می‌شود، كاهش دهد. وقتی سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد، بدن ما كالری بیشتری می‌سوزاند كه این مساله به كاهش بیشتر وزن می‌انجامد.

با كمی حوصله و خلاقیت می‌توانیم از دارچین به طور منظم در وعده‌های غذایی خود استفاده كنیم. مثلا می‌توان دارچین را روی نان برای صبحانه یا روی میوه‌های عصرانه و نیز در ماست، چای و قهوه ریخت. تا وقتی به صورت منظم از دارچین استفاده می‌كنیم، چگونگی مصرف آن اهمیت چندانی ندارد. در هر حال سعی كنید همیشه دارچین را در وعده‌های غذایی روزانه خود جای دهید.

( زمزار )

همچنین ببینید

دارچین

خاصیت هایی متفاوت از دارچین

( خواص خوراکیها ) خاصیت هایی متفاوت از دارچین دارچین در حقیقت پوست درختی است …