توت فرنگی

توت فرنگی بر علیه سرطان

(خواص خوراکیها)

توت فرنگی بر علیه سرطان

توت فرنگی منبع خوبی از فیبر، ویتامین ث، فولات، پتاسیم، آنتی اکسیدان‌ها، املاح کلسیم، آهن و فسفر است و این مواد مغذی، افزایش سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان را سبب می‌شوند.

خوردن انواع میوه و سبزیجات از جمله توت فرنگی فواید زیادی دارد؛ با خوردن خوراکی‌های گیاهی، خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان کاهش می‌یابد. مصرف مقادیر بالای میوه و سبزیجات برای سلامت پوست، مو، افزایش انرژی و کاهش وزن مفید است.

آنتی اکسیدان‌ها و پتاسیم‌های بالای موجود در توت فرنگی باعث کاهش خطر لخته‌های خون خطرناک در مغز می‌شوند.

این میوه مغذی و پرفایده، فشار خون را کاهش می‌دهد، یادآور شد: توت فرنگی جزء 20 میوه سرشار از آنتی اکسیدان است. توت فرنگی همچنین پاک کننده روده و مثانه است. توت فرنگی سرشار از ویتامین و فاقد چربی اشباع است و کالری کمی دارد.

به علت تماس میوه‌ها با زمین، خاک و کود ممکن است آلوده شود که باید آن را شسته و سپس مصرف کرد. برخی از افراد نسبت به توت فرنگی حساسیت دارند و ممکن است این حساسیت به صورت استفراغ یا ناراحتی‌های جلدی بروز کند.

توت فرنگی به علت داشتن اسید سالسیلسک در بعضی از اشخاص، کبد و مثانه را تحریک کرده و جوش‌هایی شبیه کهیر ایجاد می‌کند؛ کسانی که معده‌ای حساس دارند یا مبتلا به بیماری‌های کهیر، اگزما و آسم هستند بهتر است از خوردن توت فرنگی پرهیز کنند.

( اسدی … کارشناس تغذیه مرکز بهداشت صومعه‌سرا )

( تبیان )

همچنین ببینید

ترب کوهی

ترب کوهی بر علیه سرطان

 ( خواص خوراکیها ) ترب کوهی بر علیه سرطان ترب کوهی به خانواده کلم، تربچه …