عکس هایی از گل کاملیا

نگهداری از گل کاملیا

( گل و گیاه )

نگهداری از گل کاملیا

( گیاهی در اوج زیبایی )

کاملیا گونه‌ای از گیاهان گل‌دار است. کاملیا درختچه‌ی همیشه‌سبز یا درخت کوچکی است که گونه های متنوعی دارد. کاملیا گونه‌ای از گیاهان گل‌دار خانواده‌ی ترنسترومیاسه ها است. این گیاه در شرق و جنوب آسیا، شرق هیمالیا تا ژاپن و اندونزی دیده می‌شود. 100 تا 250 گونه‌ی تعریف‌شده برای کاملیا وجود دارد و برخی می‌گویند از این تعداد نیز بیشتر است.

گل کاملیا

کاملیا درختچه‌ی همیشه‌سبز یا درخت کوچکی است که ارتفاع آن تا 20 متر می‌رسد. برگ‌های گیاه ساده، ضخیم، دندانه‌دار و اغلب براق هستند. گل‌ها اغلب بزرگ بوده و از 1 تا 12 سانتی‌متر قطر دارند. در گونه‌های طبیعی اغلب گل‌ها 5 تا 9 گلبرگ دارند. رنگ گل‌ها از سفید تا صورتی و قرمز متغیر است. گل‌های زرد نیز در جنوب چین و ویتنام یافت می‌شوند.

گونه‌های مختلف کاملیا اغلب با خاک‌های اسیدی دارای گیاخاک زیاد سازگار هستند و در خاک‌های دارای کلسیم زیاد خوب رشد نمی‌کنند. بیشتر گونه‌های کاملیا به آب زیاد نیاز دارند و کم‌آبی را تحمل نخواهند کرد.

کاربرد برای انسان‌ها

کاملیا سیننسیس گونه‌ای از گل‌های کاملیا است که گیاه چای می‌باشد و به خاطر چای تهیه‌شده از برگ‌های آن در تجارت اهمیت زیادی دارد. روغن چای ادویه‌ای شیرین و روغنی برای آشپزی است که با فشار دانه‌های گونه‌ای از کاملیا تهیه می‌شود. در بسیاری از مناطق روغن کاملیا برای نظافت و مراقبت از تیغه‌های ابزار برش مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کاشت گیاه جدید

کاشت در بهار یا پاییز در بیشتر مناطق برای این گیاه مناسب است. کاملاً به گیاه کود دهید تا ریشه‌ها را خنک و خاک را مرطوب نگه دارد. آبیاری منظم در تمام سال برای گل کاملیا اهمیت دارد.

نور و آبیاری

در کل گل کاملیا در فضای نیمه سایه با داشتن سایه بانی در مقابل آفتاب ظهر بهتر رشد می‌کند. این موضوع برای گیاهان جوان اهمیت زیادی دارد، این گل‌ها در سایه‌ی درختان بلند و یا در بخش شمالی خانه بهتر رشد می‌کنند.

گیاهانی که بزرگ‌شده‌اند به آبیاری کمتری نیاز دارند. در زمان آبیاری دقت کنید تا خاک خوب زه کشی شود. در مقابل بادهای شدید از گیاه حفاظت کنید.

کوددهی

در بهار کود اسیدی آزالیا یا کاملیا به گیاه بدهید، زمانی که گل‌ها افتاده‌اند. اگر رشد گیاه کم است و یا  شاخ و برگ‌ها پراکنده به نظر رسیده و شروع به از دست دادن رنگ سبز پررنگ کردند بار دیگر در اواسط تابستان به آن‌ها کود دهید. کود را به میزان گفته‌شده روی بسته بریزید.

عکس هایی از گل کاملیا

عکس هایی از گل کاملیا عکس هایی از گل کاملیا عکس هایی از گل کاملیا عکس هایی از گل کاملیا عکس هایی از گل کاملیا عکس هایی از گل کاملیا عکس هایی از گل کاملیا عکس هایی از گل کاملیا عکس هایی از گل کاملیا عکس هایی از گل کاملیا عکس هایی از گل کاملیا عکس هایی از گل کاملیا عکس هایی از گل کاملیا عکس هایی از گل کاملیا عکس هایی از گل کاملیا عکس هایی از گل کاملیا

( زمزار )

همچنین ببینید

نگهداری از گل پژمرده

معرفی 6 راه برای شاداب کردن گیاهان پژمرده

(گل و گیاه زینتی) معرفی 6 راه برای شاداب کردن گیاهان پژمرده هیچ‌چیز برای شما …