روانپزشک- دکتر ساینا

چه زمانی از کمک روانپزشک باید استفاده کرد؟

( رپورتاژ آگهی )

چه زمانی از کمک روانپزشک باید استفاده کرد؟

بیماری‌های روانی در افراد نیاز به مراجعه به روانشناس و و یا گفتگو با روانپزشک دارد. این اختلالات برخلاف بیماری‌های جسمی زمان قطعی ندارد و ممکن است مدت طولانی به درازا بیانجامد. گفتگو با روانپزشک مانند چکاپ فیزیک بدن بسیار مهم است. توصیه می‌شود افراد در هر سال حداقل ۴ مرتبه برای بررسی شرایط روانی خود از گفتگو با روانپزشک یا روانشناس کمک بگیرند.

روانپزشکی شاخه‌ای از علم پزشکی است که بر روی تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات روانی، عاطفی و رفتاری متمرکز است. بنابراین، روانپزشکی یک تخصص پزشکی است که در زمینه بهداشت روان فعالیت می‌کند. هنگام گفتگو با روانپزشک ممکن است داروهای مختص به خود را هم دریافت کنید. با دیدن هرگونه علامت بیماری گفتگو با روانشناس را در اولویت برنامه‌های خود بگذارید. روانپزشک بعد از چند جلسه می‌تواند تشخیص دهد شما نیاز به دریافت دارو یا صحبت با روانشناس یا ترکیبی از این دو حالت را دارید.

حال با وجود بیماری کرونا و نگرانی از گفتگو با روانپزشک به صورت حضوری چه باید کرد؟ راه حل شما استفاده از سایت و اپلیکیشن دکتر ساینا است. دکتر ساینا مجموعه‌ای بزرگ است که بیش از ۴۵۰ پزشک در ۴۴ رشته تخصصی را گرد هم آورده است. به کمک این مجموعه می‌توانید به صورت آنلاین و به کمک گفتگوی متنی یا به صورت تلفنی گفتگو با روانپزشک را انجام دهید.

دکتر ساینا

روانپزشک‌ها چه اختلالاتی را درمان می‌کنند؟

یک روانپزشک در واقع پزشکی است که برای سلامت روان شما نسخه می‌پیچد. بر خلاف روانشناسان که اجازه تجویز دارو به شما را ندارند بعد از گفتگو با روانپزشک ممکن است به تشخیص او از قرص یا دارو استفاده کنید. این داروها بعد از گفتگو با روانپزشک و با توجه به پیشرفت بیماری شما تجویز می‌شوند. به طور کلی هر روانپزشک می‌تواند اختلالات زیر را درمان کند:

  • روان گسیختگی یا اسکیزوفرنی
  • افسردگی
  • اختلال دوقطبی و توهم
  • اضطراب پس از سانحه
  • انواع اعتیادهای جسمی و رفتاری
  • خودزنی و فکر کردن به خودکشی
  • افکار وسواسی
  • آشفتگی و اضطراب دائمی
  • خشونت بالا و عدم توانایی در کنترل آن
  • افکار خشونت آمیز درباره دیگران
  • بی‌خوابی و مشکلات خواب
  • افکار منفی و عدم توانایی تمرکز
  • بیش فعالی
  • تفکر خیالی
  • مشکل در خوردن غذا مثل پرخوری یا کم اشتهایی
  • مشکلات حافظه
  • اختلالات تکاملی عصبی، مانند اختلال طیف اوتیسم

یک روانپزشک خوب برای تمام این اختلالات درمان مخصوص به خود را دارد. اگر شما هم از یکی از بیماری‌های بالا رنج می‌برید کافیست همین حالا به سایت www.drsaina.com مراجعه کنید و بعد از گفتگو با روانپزشک برای درمان خود اقدام کنید. اگر برای شما سوال پیش آمده که آیا روانپزشکی آنلاین امکان‌ پذیر است یا نه؟

آیا داروها به طور کامل اختلالات روانی را درمان می‌کنند؟

گفتگو با روانپزشک اولین گام درمان بیماری است. در گام‌های بعدی بعد از گفتگو با روانپزشک ممکن است مجبور به مصرف دارو شوید. این داروها ممکن است باعث بروز علائمی مثل خواب‌آلودگی در طول روز شوند. آن‌ها باید حتما بعد از گفتگو با روانپزشک و با تجویز او مصرف شوند.

استفاده خودسرانه از این داروها می‌تواند باعث اعتیاد و تشدید علائم شما شود. در بعضی از موارد مصرف دارو تنها به منزله کاهش علائم در دوره درمانی گفتگو با روانپزشک است. بیماری‌هایی مثل دوقطبی یا اسکیزوفرنی نیاز قطعی به دارو دارند. ماهیت این بیماری‌ها رو به رشد است و هر مصرف نادرست دارو یا وجود هرگونه محرک می‌تواند باعث عود کردن بیماری شود.

از سوی دیگر داروهای روانپزشکی طیف گسترده‌ای دارند و گاهی ممکن است در طول گفتگو با روانپزشک، برای یافتن داروی مناسب و با کمترین عوارض، روانپزشک مجبور باشد چندین بار آن را تغییر بدهد. این مسئله کاملا طبیعی است و نباید باعث ناامیدی شما بشود.

درمان اختلالات روانی نیاز به صبر و گذشتن زمان دارد. این درمان‌‌ها و گفتگو با روانپزشک ممکن است گاهی سال‌ها طول بکشد. داشتن یک روان سالم و زندگی سرشار از آرامش ارزش صبوری کردن دارد. در صورتی که بعد از مصرف یک دارو علائم خاصی مثل اضطراب بیش از حد داشتید با پزشک خود در ارتباط باشید. در سامانه دکتر ساینا شما می‌توانید در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز برای ارتباط گرفتن با روانپزشک خود اقدام کنید. پزشک شما در اولین زمان مقتضی با شما در ارتباط خواهد بود.

روانپزشک

چگونه باید یک روانپزشک خوب پیدا کنم؟

پیدا کردن پاسخ برای سوالات روانپزشکی کار ساده‌ای نیست. باید ابتدا یک روانپزشک متبحر پیدا کنید.  بعد از گفتگو با روانپزشک خود و با گذشت چند جلسه تاثیر مثبت این ارتباط را در خود مشاهده می‌کنید. گفتگو با روانپزشک در روزهایی که همگی درگیر کار و نگرانی‌های مربوط به بیماری کرونا هستند مراجعه به مطب‌ها بسیار سخت و پر خطر است.

همانطور که گفته شد سامانه دکتر ساینا بهترین انتخاب برای این روزها است. شما می‌توانید به ورود به سایت روانپزشکی را جستجو کنید و لیستی از بهترین روانپزشکان را مشاهده کنید. تمامی این پزشکان توسط کمیته پزشکی مجموعه دکتر ساینا تایید شده‌اند. همچنین به کمک امتیازها، تعداد مشاوره‌های انجام شده در سایت و البته به کمک نظرات ثبت شده روی سایت پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر نگرانید که نتوانید نتیجه لازم را بگیرید به این نکته توجه کنید که دکتر ساینا در صورت عدم رضایت شما تمام مبلغ پرداختی را به شما باز می‌گرداند. پس دست به کار شوید و همین حالا برای سلامت روحی خود اقدام کنید. گفتگو با روانپزشک به کمک دکتر ساینا می‌تواند شما را از شر تمام اختلالات روانی‌تان نجات دهد. برای حس خوب سلامتی به دکتر ساینا اعتماد کنید.

همچنین ببینید

کفپوش

چه کفپوشی برای پارکینگ تهیه کنم؟

( رپورتاژ آگهی ) چه کفپوشی برای پارکینگ تهیه کنم؟ در این مقاله با انواع …