تصاویری از قناری استافورد

قناری استافورد Stafford

( معرفی نژادهای قناری )

قناری استافورد Stafford

قناری استفورد (استافورد) از انواع جدید قناری میباشد که جدیدترین گونه بعد از نژاد فایف فنسی ( قناری نژاد فایف فنسی در سال 1950بوجود آمده است ) می باشد .
قبل از ایجاد این گونه از قناری استانداردهای مربوطه تعیین و در سال 1970 گروهی از پرورش دهندگان تلاش نمودند از قناری قرمز ( سرخ رنگ ) یک گونه قناری کاکل دار قرمز ایجاد نمایند .بنابراین آنها استاندارد را مشخص کردند و درصدد ایجاد این گونه برآمدند .

قناری استافورد از جمله قناریهای با فرم بدنی خاص میباشد و جذابیت آن مربوط به فرم بدنی این نژاد است .استفورد از آمیزش قناری گلاستر با قناری رد فاکتور بوجود آمده است . این نوع قناری بصورت بدون کاکل و کاکل دار تکثیر شده است که می تواند دارای زمینه رنگ قرمز یا سرخ باشد .
طول آن حدود 13 سانتی متر میباشد و به رنگ موزاییک نیز تکثیر شده است و از محبوبیت خاصی برخوردار است . این نژاد در سال 1980در انگلستان بوجود آمده و در سال 1987در نمایشگاه ملی انگلستان به نمایش گذاشته شده است . در سال 1990بعنوان یک گونه جدید از قناری در انگلستان به ثبت رسیده و در سال 1992 در کشور آمریکا به رسمیت شناخته شده است .
این نژاد بسیار کمیاب میباشد . چنانچه این قناری از لحاظ نور ، غذای مناسب و همچنین در محیط امن نگهداری شود قادر به تکثیر میباشد و در هنگام تکثیر باید توجه داشت که نوع کاکل دار با کاکل دار جفت اندازی نشود و ضمنا از لحاظ رنگ نیز نوع فراست با یکدیگر جفت اندازی نمی شوند .

تصاویری از قناری استافورد

تصاویری از قناری استافورد تصاویری از قناری استافورد تصاویری از قناری استافورد تصاویری از قناری استافورد

( قناری کده )

 

همچنین ببینید

قناری در طبیعت

قناری در طبیعت

قناری در طبیعت وحشی؛ قناری یک پرنده آوازخوان بومی جزایر قناری است که از خانواده …