سرکه سیب

خاصیت های سرکه سیب

( خواص خوراکیها )

خاصیت های سرکه سیب

( چند مورد از خواص سرکه سیب )

سرکه سیب برای مقابله با مشکلات معده

اگر یک مشکل باکتریایی باعث بروز اسهال می شود سرکه سیب می تواند برای رفع آن موثر باشد چون حاوی خواص آنتی بیوتیکی است. به عقیده بسیاری از متخصصان طب سنتی سرکه سیب حاوی پکتین است و به همین دلیل به کاهش اسپاسم روده ها کمک می کند. یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در آب یا آب سیب حل کرده و میل کنید تا مشکلات مربوط به معده تان برطرف شود.

سرکه سیب برای رفع سکسکه

اگر بی وقفه سکسکه می کنید به سراغ سرکه سیب بروید. طعم تیز این سرکه یک روش موثر برای مقابله با سکسکه است. این ماده باعث تحریک عصب های موجود در گلو که عامل اسپاسم ها هستند، شده و آن را برطرف می کند.

سرکه سیب برای تسکین گلودرد

به محض اینکه احساس ناراحتی و سوزش در گلو داشتید به سراغ سرکه سیب بروید. چون اکثر میکروب ها نمی توانند در محیط اسیدی ناشی از مصرف سرکه سیب زنده بمانند. برای این کار کافی است که یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب گرم ترکیب کرده و در طول روز به طور مرتب غرغره کنید.

سرکه سیب برای کاهش میزان کلسترول خون

اگر غذاهای چرب و سنگین می خورید باید حواستان به چربی خونتان باشد. نتایج پژوهش ها نشان می دهد که اسید استیک موجود در سرکه سیب باعث کاهش کلسترول بد خون می شود. نتایج یک پژوهش ژاپنی نیز ثابت کرده است مصرف روزانه سرکه سیب می تواند باعث کاهش کلسترول خون شود.

سرکه سیب برای مقابله با سوءهاضمه

اگر غذای چربی آماده کرده اید، قبل از مصرف آن مقداری سرکه سیب بخورید. این کار از بروز مشکلات گوارشی و بدهضمی پیشگیری می کند. برای این کار یک قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک فنجان آب ولرم مخلوط کرده و نیم ساعت قبل از ناهار یا شام سنگین و چرب میل کنید.

سرکه سیب برای باز کردن بینی کیپ شده

اگر این بار بینی تان کیپ شد به سراغ سرکه سیب بروید. این سرکه حاوی پتاسیم است که باعث روان شدن خلط ها شده و اسیداستیک آن مانع از تکثیر باکتری ها (عامل احتقان بینی) می شود. 1 قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک فنجان آب ریخته و برای رفع احتقان سینوس ها بنوشید.

سرکه سیب برای کاهش وزن

سرکه سیب برای کاهش وزن مفید است. اسیداستیک باعث کاهش اشتها شده و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. این سرکه همچنین به کاهش احتباس آب در بدن نیز کمک می کند. محققان بر این عقیده هستند که سرکه سیب در هضم نشاسته مداخله کرده و به این ترتیب کالری کمتری وارد گردش خون می شود.

سرکه سیب برای رفع شوره سر

حالت اسیدیته سرکه سیب باعث تغییر pH پوست سر شده و تکثیر شوره را کاهش می دهد. یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم لیوان آب مخلوط کرده و در یک آبپاش بریزید و به پوست سر اسپری کنید. موهایتان را در یک دستمال یا حوله نرم پیچیده و به مدت 15 دقیقه تا یک ساعت صبر کنید. سپس موها را با شامپوی همیشگی خود شستشو دهید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

سرکه سیب برای مقابله با جوش و آکنه

سرکه سیب یک تقویت کننده طبیعی است که پوست را سالم نگه می دارد. خواص ضدباکتریایی آن به کنترل آکنه کمک می کند. علاوه بر این وجود اسیدمالیک و اسیدلاکتیک در این سرکه باعث نرمی و لایه برداری از پوست می شود. در نهایت اینکه سرکه سیب pH پوست را تنظیم کرده و باعث کاهش لکه های قرمز می شود.

سرکه سیب برای افزایش انرژی

ورزش زیاد و حتی استرس شدید باعث افزایش اسیدلاکتیک در بدن شده و خستگی ایجاد می کند. جالب است بدانید که اسیدآمینه های موجود در سرکه سیب مانند پادزهر عمل کرده و اسیدلاکتیک را کاهش می دهند. سرکه سیب حاوی میزان قابل توجهی پتاسیم و آنزیم هایی است که به تسکین و برطرف کردن خستگی کمک می کند. بار دیگر که احساس خستگی زیادی کردید می توانید یک تا دو قاشق سرکه را در یک کاسه سوپ سرد یا یک لیوان آب بریزید و نوش جان کنید.

سرکه سیب باعث کاهش اسپاسم های شبانه می شود

گرفتگی عضلانی اغلب به دلیل کمبود پتاسیم بروز می کند. سرکه سیب حاوی میزان زیادی پتاسیم است. می توانید 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 1 قاشق چایخوری عسل در یک فنجان آب ولرم مخلوط کرده و برای تسکین کرامپ های شبانه میل کنید.

سرکه سیب برای رفع بوی بد دهان

اگر با مسواک زدن و استفاده از دهانشویه بوی بد دهانتان برطرف نمی شود سرکه سیب را امتحان کنید. برای این کار یک قاشق چایخوری سرکه سیب را در آب حل کرده (اگر مشکلی ندارید به طور خالص) و میل کنید. همچنین می توانید با سرکه سیب دهانشویه کنید. این کار باعث خنثی شدن باکتری های ایجادکننده بوی بد دهان می شود.

سرکه سیب برای کنترل قندخون

نتایج بررسی های متعدد نشان می دهند که نوشیدن چند جرعه سرکه سیب باعث کنترل میزان قند خون می شود. محققان متوجه شدند افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که انسولین مصرف نمی کنند با مصرف دو قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از خواب می توانند قندخون پایین صبحگاهی را کنترل کنند. علاوه بر این افرادی که دچار حالت مقاومت به انسولین هستند نیز با مصرف ترکیب سرکه سیب و آب قبل از مصرف غذای سرشار از قند می توانند به کنترل قند خون بعد از غذا کمک کنند.

سرکه سیب برای سفید شدن دندان ها

اگر می خواهید لبخندتان مانند هنرپیشه ها شود و دندان های سفیدی داشته باشید صبح ها دهانتان را با سرکه سیب بشویید. سرکه سیب باعث تمیزی و سفیدی دندان ها شده و باکتری های موجود در دهان و لثه ها را خنثی می کنند. البته در این کار زیاده روی نکنید تا به مینای دندانتان آسیب نرسد.

*

*

سلامتی

( تبیان )

همچنین ببینید

سرکه سیب

سرکه سیب و فواید آن

(خواص خوراکیها) سرکه سیب و فواید آن سالیان سال مردم معتقد بودند سرکه سیب، بعنوان …