کنجد

کنجد، دانه ای مفید جهت کاهش کلسترول بد خون

(خواص خوراکیها)

کنجد، دانه ای مفید جهت کاهش کلسترول بد خون

 ( مصرف «کنجد» موجب کاهش کلسترول بد خون می‌شود )

دانه کنجد دارای ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین، ۵۰ درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اسید اولئیک است.
 کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و مخصوصاً کلسیم به حساب می‌آید و افرادی که به مصرف شیر رغبت ندارند، می‌توانند از کنجد برای تأمین کلسیم، روی و آهن استفاده کنند.
مصرف کنجد علاوه بر اینکه موجب افزایش چربی خون نمی‌شود بلکه موجب کاهش کلسترول بد خون نیز می‌شود.
 مخلوط کردن کنجد با سایر غذاها موجب غنی‌تر شدن آنها می‌شود. مادرانی که از بدغذایی کودک خود شکایت دارند و کودک‌ آنها علاقه‌ای به مصرف گوشت و شیر ندارد، می‌توانند با تلفیق برنج وحبوباتی مانند عدس، سویا، ماش و کنجد بخش زیادی از پروتئین و مواد معدنی کودکان در حال رشد خود را تأمین کنند.
 مخلوطی از کنجد و غلات کامل مثل گندم و جو یا پرک شده آن دارای ارزش غذایی بالایی است. در شروع تغذیه تکمیلی کودکان اضافه کردن کنجد آسیاب شده و تهیه حریره کنجد در کنار حریره بادام نیازهای کودک را برطرف خواهد کرد.
 در کودکان بزرگتر جایگزین کردن کنجد و بیسکوئیت‌های کنجدی به جای میان وعده‌های بی ارزشی مانند پفک بسیار مفید تر و سالم‌تر و دارای ارزش غذایی بیشتری خواهد بود.
 توصیه می‌شود که افراد در روز ۳۰ گرم از دانه کنجد استفاده کنند. مصرف یک قاشقغذاخوری کنجد معادل یک واحد چربی است و ۴۵ کیلوکالری انرژی دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.