گل انجیر آفریقایی

هرآنچه باید از گیاه آپارتمانی انجیر آفریقایی بدانید

( رپورتاژ آگهی )

هرآنچه باید از گیاه آپارتمانی انجیر آفریقایی بدانید

گل انجیر آفریقایی

گیاه انجیر آفریقایی و یا فیکوس لیراتا یکی از زیباترین گیاه های آپارتمانی است که می تواند منزل و محیط کار شما را زیباتر کند. این گیاه آپارتمانی برگ هایی پر رگه و پهن داشته و به صورت عمودی رشد می کند. اگر اطلاعات شما راجع به ویژگی ها، شرایط نگه داری و نحوه خرید گیاه آپارتمانی انجیر آفریقایی کم است، خواندن این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

به گزارش سایت zoomarz.com خرید گل آپارتمانی با برگهای بزرگ؛ انتخابی مناسب تر برای خانه و آپارتمان شما است. این گیاه هم از لحاظ زیبایی و هم از جهت حفظ سلامت هوای خانه میتواند نقش موثرتری داشته باشد. گیاه فیکوس آفریقایی نیز جزو گیاهان آپارتمانی با برگ های بزرگ و پهن محسوب می شود و می تواند فضاهای مرده منزل شده را به بهترین شکل ممکن پر کند.

گل انجیر آفریقایی

گیاه فیکوس آفریقایی چیست؟

این گیاه آپارتمانی جز گیاهان مناطق استوایی به شمار رفته و برای رشد به شرایط گرم و مرطوب نیاز دارد. این گیاه جز گیاهان سرسخت محسوب شده و می تواند خود را با شرایط آب و هوایی مختلف وفق دهد. این گیاه جز گیاهان آپاتمانی به شمار رفته و در صورتی که در شرایط مناسب نگه داری شود، طول آن می تواند تا 180 سانتی متر رشد کند. البته این گیاهان در مناطق استوایی تا 120 متر نیز رشد خواهند کرد.

برگ های فیکوس لیراتا یا همان انجیر آفریقایی پهن و زخیم بوده و بافتی چرم مانند دارد. گلبرگ های آن به رنگ سبز و زرد بوده و ظاهری بسیار زیبا دارند. این برگ ها به سمت بالا رشد کرده و اندازه هر کدام به 35 تا 50 سانتی متر می رسد. این گیاه در مناطق استوایی می تواند میوه نیز بدهد اما به عنوان یک گیاه آپارتمانی احتمال میوه دادن آن کم یا نادر است. جالب است بدانید این گیاه آپارتمانی حدود 600 گونه متفاوت دارد.

شرایط نگه داری گیاه آپارتمانی انجیر آفریقایی

اگر شما نیز قصد خرید گیاه آپارتمانی انجیر آفریقایی را دارید، لازم است با شرایط نگه داری آن نیز آشنا شوید. شرایط نگه داری شامل نور مورد نیاز، میزان کود دهی، آب دهی و غیره است که در ادامه آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

گل انجیر آفریقایی

خاک مناسب برای رشد و نگه داری انجیر آفریقایی

یکی از مهم ترین فاکتورهای برای رشد و نگه داری هر گیاه خاک مناسب آن است. خاک مورد نیاز برای نگه داری و رشد این گیاه آپارتمانی باید سرشار از مواد آلی بوده و به طور منظم زهکشی شود. بهترین خاک مورد نیاز برای این گیاه، 50 درصد خاک پرلیت دانه درشت به همراه 50 درصد خاک پیت ماس است. نکته مهم آن که هیچ وقت از خاک رس و یا خاک مخصوص کاکتوس استفاده نکنید، زیرا سیستم آب رسانی به آن را به شدت با مشکل مواجه خواهد کرد.

نور مورد نیاز

از دیگر فاکتورهای موثر برای رشد گیاه آپارتمانی فیکوس، نور است. فیکوس برای رشد و نگه داری به نور متوسط و غیر مستقیم نیاز دارد. البته این گیاه را می توانید در سایه نیز نگه داری کنید، اما رشد آن کم تر خواهد شد. نور مستقیم نیز به مرور باعث زرد شدن و سوختن برگ ها خواهد شد. برای آن که برگ ها به اندازه کافی رشد کرده و به یک اندازه نور دریافت کنند، به صورت هفتگی گلدان آن را بچرخانید. می توانید این گل ها را در فاصله یک متری از پنجره های جنوبی قرار دهید.

گل انجیر آفریقایی

رطوبت

از دیگر فاکتورهای نگه داری گیاه آپارتمانی انجیر آفریقایی، میزان رطوبت است. این گیاه برای رشد به رطوبت 60 درصدی نیاز دارد و حداقل رطوبت مورد نیاز آن 40 درصد است. برای تامین رطوبت مورد نیاز می توانید از روش جزیره و یا روزانه دو بار غبارپاشی استفاده کنید. برای ساخت جزیره کافی است داخل یک زیر گلدانی مقداری سنگ درشت ریخته و روی آن آب بریزید. سپس گلدان را داخل آن قرار دهید. برای غبارپاشی نیز حتما از اب های بدون املاح مانند آب معدنی و یا آب جوشیده سرد شده استفاده کنید.

آبیاری

فاکتور مهم دیگر در شرایط نگه داری گیاه آپارتمانی انجیر آفریقایی، میزان آبیاری است. این گیاه خاک همیشه مرطوب را دوست دارد اما این به معنای آن نیست که خاک آن خیس یا غرقابی باشد. کم آبی باعث زرد شدن و افتادن برگ های گیاه و آبیاری زیاد باعث پوسیدگی آن می شود. در فصل های گرم مانند بهار و تابستان فیکوس را 2 تا 3 بار در هفته و در فصل های سرد آن را یک بار در هفته آبیاری کنید.

دما و حرارت

حرارت از دیگر فاکتورها برای رشد مناسب گیاه است. با وجود آن که فیکوس از جمله گیاهان سرسخت به شمار می رود، نسبت به دما حساس بوده و دمای آن به خصوص در فصل سرما نباید از 18 درجه سانتی گراد کم تر شود.

گل انجیر آفریقایی

بیماری ها و آفت های رایج گیاه انجیر آفریقایی

قبل و بعد از خرید هر گیاه باید با بیماری ها و آفت های رایج آن آشنا شوید.

1) از رایج ترین این افات می توان به شپشک آرد آلو و کنه قرمز اشاره کرد. مهم ترین عامل ایجاد این آفات، خشکی گیاه است. از این رو با غبارپاشی روزانه می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

2) وجود نقطه های سیاه بر روی برگ های آن می تواند از دیگر آفاتی باشد که بعد از خرید با آن مواجه خواهید شد. این مشکل نیز به دلیل وجود هوای گرم و خشکی هوا یا عدم تهویه مناسب ایجاد خواهد شد، شرایط تهویه و رطوبت هوا را بررسی کنید.

3) همچنین اگر بر روی برگ های انجیر آفریقایی لکه های سبز رنگ مشاهده کردید، از قارچ کش مانکوز به فاصله هر 10 روز یک بار و 3 مرتبه در روز استفاده کنید.

گل انجیر آفریقایی

روش های تکثیر گیاه آپارتمانی فیکوس

برای تکثیر گیاه آپارتمانی فیکوس می توان از دو روش قلمه زدن و یا خوابانیدن هوایی استفاده کنید.

1) برای قلمه زدن فصل بهار را انتخاب کرده و از قسمت انتهایی به طول 10 تا 15 سانتی متر قلمه بزنید.

2) در این روش یک ساقه تازه رشد کرده و سالم از گیاه را انتخاب کرده و آن را روی یک سطح خاک گلدان دیگری قرار دهید. نکته مهم آن که ساقه نباید از گیاه اصلی جدا شود.

گل انجیر آفریقایی

راهنمای خرید گیاه انجیر آفریقایی

برای خرید گیاه آپارتمانی انجیر افریقایی مانند هر گیاه دیگر می توانید از گل فروشی های حضوری و یا غیر حضوری استفاده کنید. هنگام خرید حتما برگ های گیاه را بررسی کرده و شرایط اختصاصی نگه داری را از گل فروش بپرسید.

اگر به دنبال افزایش شادابی خانه یا محل کار خود هستید و یا مایلید روابط خود را ماندگار کنید، خرید گیاه آپارتمانی پیشنهاد ماست.

 

 

 

 

 

همچنین ببینید

کفپوش

چه کفپوشی برای پارکینگ تهیه کنم؟

( رپورتاژ آگهی ) چه کفپوشی برای پارکینگ تهیه کنم؟ در این مقاله با انواع …