پیچ رولپلاک نمای ساختمان چگونه است؟

( رپورتاژ آگهی )

پیچ رولپلاک نمای ساختمان چگونه است؟

مفهوم پیچ رولپلاک نمای ساختمان

شاید برای شما پیش آمده باشد که از خود سوال کنید پیچ رولپلاک نمای ساختمان چیست و اصلا به چه معنی می باشد؟

واژه های پیچ رولپلاک نما ساختمان، راپل کاری، پیچ رولپلاک نما بدون داربست (با استفاده از طناب) و … به یک معنا و مفهوم می باشند و همه این ها به معنی رولپلاک نما ساختمان می باشد.

شما می توانید از دیگر روش ها برای پیچ رولپلاک نمای ساختمان مانند داربست زدن و استفاده از بالابر های مخصوص به این کار بهره بگیرید؛ اما پیشنهاد می شود از روش راپل کاری استفاده کنید، زیرا هم هزینه کمتر، هم وقت کمتر و کیفیت بهتری را در بر خواهد داشت.

امروزه و با توجه به قیمت راپل کاری که بسیار به صرفه تر از داربست (با توجه به بالا بودن تعرفه داربست فلزی در سال 99) و همینطور استفاده از بالابر می باشد، مردم به بهره گیری از هنر کار در ارتفاع برای انجام کار های ساختمانی خود روی آورده اند و سر افراد راپل کار در این روز های سال بسیار شلوغ می باشد. لازم به ذکر است که قیمت پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان نسبت به کارایی که ارائه می دهد بسیار مناسب می باشد.

همانطور که می دانید اببندی نما و پیچ کردن سنگ نما و هرکاری که مربوط به نمای ساختمان باشد دارای مراحل زیادی است؛ در ادامه با این مراحل آشنا می شویم و مزیت های پیچ رولپلاک نما بدون داربست (با استفاده از هنر راپل کاری) را به شما خواهیم گفت.

پیچ رولپلاک نما

مفهوم رولپلاک چیست؟

بگذارید اول به شما بگوییم که اصلا رول پلاک چیست و چه کاربردی دارد؛ رولپلاک به قطعه ای پلاستیکی (معمولا در ساخت رولپلاک از پلاستیک استفاده می شود و کمتر می توان دید که از فیبر یا جنس های دیگر باشد) می گویند و در مفهوم پیچ رولپلاک نما، رول پلاک به معنای وسیله ای برای اتصال پیچ به ملات پشت سنگ می باشد.

همانطور که گفته شد، پیچ رولپلاک نمای ساختمان دارای مراحل مختلفی می باشد که در ادامه متذکر می شویم.

مشاهده کردن مکان و آماده سازی وسایل

همانطور که می دانید، قبل از هر کاری شما باید با محل انجام کار آشنا شوید و وسایل خود را برای انجام این کار آماده کنید؛ در این کار هم راپل کار (فردی که با استفاده از طناب این کار را انجام می دهد) باید از محل انجام کار بازدید کند و وسایل خود را با توجه به مکانی کار در آن انجام می گیرد، مهیا سازد.

پیچ رولپلاک

محکم کردن طناب راپل کاری در محل مناسب

برای اینکه کار پیچ رولپلاک نمای ساختمان با بهترین راپل کاری انجام شود، باید از ایمنی کار مطمئن باشید؛ اینکه طناب خود را به کجا ببندید و در کجا محکم کنید مسئله ای بسیار مهم است. شما بعد از بازدید محل به فکر پیدا کردن جایی مناسب مانند قلابی اتاقی که آسانسور به آن متصل است یا پایه های لوله هواکش بگردید، زیرا بهترین و مناسب ترین مکان برای محکم کردن طناب راپل کاری شما می باشند.

مرحله پیچ رولپلاک کردن

در زمانی که مقرر شده، گروهی که قرار است کار پیچ رولپلاک کردن نمای ساختمان را بر عهده بگیرند، بعد از بازدید از محل و بررسی موقعیت مکانی آن، شروع به انجام این کار می کنند. لازم به ذکر است این کار می تواند به صورت انفرادی یا گروهی از چند نفر انجام شود؛ شروع کار از آخرین طبقه به اولین طبقه انجام می شود.

 

پیچ رول پلاک خوب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

دغدغه خیلی از کارفرما ها و راپل کار ها، بعد از قیمت راپل کاری ، کیفیت بالای پیچ رولپلاک می باشد؛ هنگام نصب فاصله هر کدام از پیچ ها با یکدیگر بیش تر از 35 یا 40 سانتی متر نباید باشد، هنگام کار به طول پیچ ها دقت کنید و سعی کنید پیچ ها را با توجه به حجم و سطح کار انتخاب کنید و اینکه اگر برای سوراخ کاری مته ای مناسب را برگزیدید و سوراخ کاری را با دقت انجام دادید، از پیچ های 5 سانتی می توانید استفاده کنید زیرا این پیچ ها مناسب ترین پیچ ها برای رولپلاک نمای ساختمان می باشند.

شکسته شدن سنگ ها هنگام رولپلاک نما

ممکن است هنگام پیچ کردن سنگ نما چند سنگ بشکند؛ در این هنگام شما باید کل آن سنگ شکسته شده را از ساختمان جدا کنید و ملاتی که برای چسباندن آن استفاده کردید را هم به صورت کامل در بیاورید و بعد سنگی جدید با ملاتی تازه را به ساختمان بچسبانید؛ اما هنگامی که راپل کار حس کند نمی تواند ملات را با دقت و به صورت کامل جدا کند و اگر این کار را انجام دهد به نمای ساختمان آسیب وارد می شود، از چسب های مخصوص به این کار استفاده می کند.

ایمنی و قیمت راپل کاری

این کار از نظر ایمنی بستگی به کارفرما و جنس وسایلی که انتخاب می شود دارد و اگر کارفرما تمام جوانب را رعایت نکند و شخصی که راپل کاری انجام می دهد نتواند طناب خود را به جایی مناسب متصل و محکم کند، قطعا جان راپل کار به خطر خواهد افتاد؛ اما اگر کارفرما تمام جوانب را رعایت کند و راپل کار هم بتواند تمام کار های لازم برای امنیت خود را انجام دهد، می توان گفت که این کار از ایمنی مطلوب و نسبتا بالایی برخوردار خواهد بود.

تعرفه و قیمت کار در ارتفاع نسبت به قیمت بالابر و داربست بسیار مناسب تر است و البته کیفیت کاری که راپل کاری ارائه می دهد، به مراتب بهتر و تمیز تر از داربست و بالابر می باشد؛ پس می توان گفت قیمت راپل کاری نسبت به کاری که انجام می دهد بسیار به صرفه و مناسب می باشد.

پیچ رولپلاک

خوبی هایی که استفاده از راپل کار برای رولپلاک نما نسبت به سایر روش ها دارد

همانطور که گفته شد قیمت راپل کاری برای رولپلاک کردن نمای ساختمان بسیار مناسب تر از ایجاد داربست یا استفاده از بالابر می باشد.

اگر از از بالابر یا داربست برای نما شویی یا رول پلاک نما استفاده کنید، ممکن است به نمای ساختمان آسیب بزند اما این مسئله در راپل کاری به هیچ عنوان به وجود نخواهد آمد.

راپل کاری ایمنی بسیار بالاتری نسبت به داربست و بالابر دارد؛ راپل کار بسیار حرفه ای تر و مطمئن تر از افرادی که با بالابر یا داربست کار می کنند، کار خود را انجام می دهند.

حرف پایانی

استفاده از راپل کار ماهر برای رولپلاک نما ساختمان می تواند بسیار با هزینه کمتر و کیفیت بالاتری نسبت به داربست یا بالابر باشد و اینکه شما قطعا در آخر از انتخاب هنر راپل کاری برای پیچ رولپلاک نمای ساختمان خود راضی خواهید بود. قیمت کار در ارتفاع به صورت کلی مناسب تر از ایجاد داربست و استفاده از بالابر می باشد.

 

همچنین ببینید

کفپوش

چه کفپوشی برای پارکینگ تهیه کنم؟

( رپورتاژ آگهی ) چه کفپوشی برای پارکینگ تهیه کنم؟ در این مقاله با انواع …